Printre afectiunile provocate de ciclism se numara si iritatiile cauzate de sa. Nu trebuie sa credeti ca veti suferi de iritatii de fiecare data cand va veti sui pe bicicleta. Sunt unii factori responsabili de asta, trebuie doar sa-i eliminam.

Prima problema e saua nepotrivita. In general seile late, acoperite cu materiale sintetice sunt cele mai vinovate. Aceste sei provoaca supraincalzire si transpiratie, reteta sigura pentru iritatii. Depinde de fiecare sa-si gaseasca saua ideala. Cele mai potrivite sunt cele din piele.

Imbracamintea e alt factor responsabil. O pereche de pantaloni speciali de ciclism, cu bazon de calitate, va pot scuti de multe neplaceri. Multe persoane refuza sa poarte pantaloni mulati, din diferite motive. O solutie ar fi folosirea unei lenjerii potrivite, cei mai indicati sunt boxerii speciali fara cusaturi. Chilotii obisnuiti au multe cusaturi si intarituri care provoaca rosaturi si iritatii. De evitat lenjeria din bumbac, deoarece faciliteaza transpiratia, si odata udati, se usuca greu.

Pentru a reduce transpiratia si ai diminua efectele, aplicati pudra de talc in interiorul lenjeriei. Folositi pudra de talc pentru bebelusi, exista si cu arome diferite. Talcul absoarbe transpiratia, protejeaza pielea si reduce frecarile.

O alta recomandare utila este epilarea zonei inghinale. Probabil multi barbati vor fi revoltati auzind asta, dar ar trebui sa-si reconsidere prioritatile. Scopul initial al parului pubian este demult disparut, deci si utilitatea lui. Un par prea mare favorizeaza transpiratia si impiedica evaporarea ei. Frecarea parului de piele accelereaza iritatiile. In plus concentreaza mirosuri neplacute.

In caz ca totusi va apar iritatii trebuie urmat un tratament simplu. Se spala zona cu apa rece si sapun neutru. Eventual se clateste cu ceai de musetel sau galbenele. Se aplica o crema naturala calmanta si pudra de talc. Cat sunteti iritati e bine sa renuntati la chiloti, ca pot sa agraveze problema.

6 COMMENTS

  1. Perfect….jos cu parul pubian !
    Aduce mari neplaceri; nu trebuie scurtat, trebuie ras de la radacina !

  2. Imi permit sa va fac niste recomandari pe baza unor suferinte. Va scriu deci din experienta. Cumparati-va haine de calitate. Recomand minim un combinezon de calitate, Craft folosesc eu, cu bretele, pe tot piciorul, pentru ca iarna ajuta la caldura, vara nu va arde soarele picioarele si nu va ating urzicile pielea sau alte plante si culmea, nu muriti de cald desi acopera mare parte din corp. Epilati-va inghinal, cand vine caldura este necesar sa fii ras si…da bine la fete 😀 – aici depinde de gusturile fetei 😛 -. Aceste sfaturi sunt valabile pentru cei care merg regulat si oarecum mult cu bicicleta , adica , depasesc cu usurinta 1000 de km pe an – atletii merg peste 7000 de km pe an. Daca doar va plimbati prin oras/parc , cativa km, nu-i nevoie de nimic din ce am scris.

    Pentru aventurile pe temperaturi de iarna, eu port urmatoarele:

    – combinezonul Craft cu bretele, lung pe tot piciorul + pantaloni sport Reebok
    – tricou cu maneca lunga Colnago Decca – bagat in “pantaloni”, adica in combinezon, sa imi protejeze spatele, deci bretelele vin peste el
    – haina cu fermoar si maneca lunga Maloja, facuta sa fie pusa peste haine, ceva pentru seara sau anotimp racoros
    – haina windstopper Adidas
    => pret de magazin , combinezon 100 euro, pantaloni 40 euro, tricoul Colango Decca a fost cadou, dar estimez minim 100 euro, judecand ca mi-am luat un Specialized cu maneca scurta cu 100 de euro, haina Maloja 100 euro, windstopper Adidas 100 euro = 440 de euro

    Ca incaltaminte, niste pantofi spd de sosea si sosete de iarna, din bumbac, maxim 160 de euro.

    La cap, casca Giro, masca din neopren, caciula, maxim 100 de euro .

    Rucsac Vaude + suport de apa pentru iarna CamelBack , 100 euro.

    Total echipament 800 de euro.

    Observati ca nu port mai mult de doua – trei straturi cu tot cu windstopper . E PERICULOS SA FI GROS IMBRACAT! Mi-a explicat un fost atlet Dinamo care si acum la 45 de ani are numai fibra. Am facut greseala la sub 0 grade sa merg gros imbracat si nu mi-a fost bine deloc. Alta treaba, cand reveniti la caldura , sa o faceti treptat, mai intai stati pe holul blocului sau in fata casei, sa nu suferiti un soc termic. Beti citrice, sa fluidizati sangele, pentru ca frigul il ingroasa, mai ales la exterior si asta poate crea probleme.

    Multa sanatate si un an bun!

  3. PS. Fostul atlet de la Dinamo mi-a spus ca ciclism nu se face iarna. Daca, imbracat corespunzator, asa cum am precizat mai sus, pe baza retetei oferita de acest fost atlet, care a dat roade, tot va e foarte frig sau vi se face frig, inseamna ca trebuie sa incetati si sa o lasati pe cand e (mai) cald. Mi-a spus ca nu e ca si cum ai face schi de fond si ca nu slabesti daca tragi tare ci doar iti distrugi organismul, incepand cu tot ce implica respiratia. Atentie, sa nu faceti ciclism pe frig si ceata, faci apa la plamani.

  4. Hai ca m-ai facut sa rad copios……. “si…da bine la fete”

    Tu ori esti paranoic ori suferi tare rau de anumite chestii inca ne descoperite de omenire :))

    Pe cine dracu’ crezi ca intereseaza ma cat dai tu pe echipamentul tau (si asa exagerat enorm ca pret)…. chiar era nevoie sa ne spui intr-un mod mai mult decat incoerent cum iti bagi tu tricoul in pantaloni?!?! :))))))…..

    PS: iti recomand sa stai tot timpul pe casa scarii sau in fata casei pentru a evita hipotermia, iar vara sa nu iesi din beci decat dupa 10 seara… garantat vei fi sanatos si “numai fibra”

    ——————————————————————————————————–
    ontopic: articolul este ok si nu vad sincer de ce lumea se mira cand vine vorba de dat jos podoaba neagra dintre picioare….. ciclisti sau nu, voi chiar nu v-ati ras niciodata?!?!… cred ca miroase tare bine vara in “trelingurile” voastre, hi hi hi…

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.