Un agrenaj unicat in lume este cel fabricat de firma elvetiana Schlumpf. A mai existat in trecut ceva similar de la firma Sunbeam, de mult disparuta.

Schlumpf este un angrenaj cu o singura foaie, in interiorul careia se adaposteste un sistem de planetare. Cu aceste planetare se obtin doua trepte de viteza. Practic e un angrenaj cu schimbator incorporat. Planetarele sunt complet sigilate contra factorilor de mediu. Are monobloc incorporat, cu ax patrat, fara filet, ce se monteaza prin presare. Sunt si modele cu monobloc excentric.

Foarte interesata este metoda prin care se schimba vitezele. Schlumpf nu are maneta pentru asta, comutarea se face lovind cu calcaiul un buton din centrul angrenajului. O lovitura schimba pe treapta inferioara, alta lovitura schimba inapoi. Este un buton si pe partea stanga, deci se poate schimba cu orice picior. Are incorporat un mecanism antirotire, un brat cu prindere pe cadru, sau niste conuri speciale.

Angrenajul Schlumpf este oferit in patru variante diferite.

Mountain-Drive – in prima viteza are raport de 1:1 iar in a doua, are raport de 2,5:1.

Speed-Drive – prima viteza 1:1, a doua 1:1,65.

Hight Speed-Drive – prima viteza 1:1, a doua 1:2,5.

Triebwerk – prima viteza 1:1, a doua 1:1,65. Special conceput pentru free ride si alte sporturi extreme.

Oricare angrenaj se poate monta pe orice cadru. Se poate folosi cu orice sistem de angrenare. In combinatie cu un gear hub ii dubleaza numarul de viteze. Se poate folosi pe un single speed pentru a avea o treapta pentru urcari. Daca e montat pe o bicicleta cu pinioane multiple se poate renunta la schimbatorul de foi, plus maneta, cablul si camasa aferente. Fara probleme se poate instala pe o bicicleta fixed gear sau cu frana la picior. Se poate monta si pe partea stanga a cadrului! Se poate adauga inca o foaie, obtinandu-se 2×2 viteze. Constructia este robusta, se poate utiliza in orice ramura a ciclismului.

Angrenajul se poate customiza in functie de preferinte. Sunt dinsponibile modele cu BCD-ul de 110 si 130mm, lungimi diferite ale bratelor, marimi diferite ale foilor, materiale la alegere, aparatori. Cu un kit special se poate converti la curea in loc de lant.

Principalul dezavantaj il reprezinta pretul foarte mare, in jur de 600 euro. Nici diferenta prea mare intre trepte nu e un lucru prea agreat, in special la Mountain Drive. Greutatea intregului angrenaj variaza intre 1200 si 1500g, depinde de echipare.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.