O adevarata moda in restul lumii, dar o ciudatenie pe la noi, il reprezinta bicicletele utilitare sau cargobike. Datorita scumpirii carburantilor, aglomerarii soselelor si lipsei parcarilor, tot mai multa lume a renuntat la autoturismul personal. Bicicletele utilitare sunt din ce in ce mai folosite, in principal la cumparaturi si la dus copiii la scoala.

Xtracycle este o firma americana care a dezvoltat un produs unic. Un kit de transformare a oricarei biciclete intr-o utilitara. Kitul contine o bascula cu o teava de legatura si sisteme de fixare pentru un portbagaj modular. Roata spate se scoate, iar bascula se ataseaza in spatele cadrului in locul rotii, de dropouturi. Roata spate se pune pe bascula obtinandu-se astfel o bicicleta mult mai lunga. Bara de legatura se fixeaza langa BB de bara dintre chain stay-uri. Portbagajul se monteaza usor si rapid, fara suruburi.

Firma ofera o multime de accesorii in plus. Pe portbagaj se poate monta o placa de lemn sau plastic pentru transportul pasagerilor. Pe tija de sa se monteaza o pipa si un ghidon ca pasagerii sa se poata tine. Se mai monteaza peguri pentru sprijinul picioarelor. Pe portbagaj se poate pune un scaun pentru copii, sau chiar doua, daca e cazul. Gentile laterale sunt foarte mari, per total ofera mai mult spatiu decat un portbagaj de masina. Sunt disponibile cricuri duble pentru parcarea in siguranta a bicicletei. In partea de jos a portbagajului se monteaza doua bare curbate pe care se pot transporta cutii, butoaie si alte obiecte voluminoase.

Sunt oameni care lucreaza zilnic pe o astfel de bicicleta, ca si curieri, transportand marfa si persoane, ducand copii la scoala si gradinita. In ciuda lungimii si a greutatii mari, bicicleta merge si se manevreaza foarte usor.

In tara noastra masina inca e la putere, dar sa speram ca in curand va fi ca in occident, unde in parcarile supermarketurilor sunt mai multe biciclete decat masini.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.