Zaharul alb pare a fi unul din alimentele de baza ale romanului. Nu exista gospodarie in care sa nu existe in permanenta, si tot timpul se afla in fruntea listei de cumparaturi.

Zaharul se obtine din sfecla de zahar. Pare e fi un aliment natural si sanatos dar in realitate e departe de asta. Sfecta este deshidratata si rafinata pana isi pierde toate elementele. Tot ce ramane este un carbohidrat simplu, al carui principal element constituent este carbonul. Nu contine nimic altceva, nici un gram de proteina, grasime, fibre, vitamine sau minerale.

Efectele zaharului asupra organismului sunt cu doua taisuri. Pentru a-l metaboliza corpul secreta o mare cantitate de insulina. Astfel energia creste, oboseala dispare si pe moment ne simtitm mai bine. Zaharul este digerat si asimilat rapid, nivelul de insulina scade si se instaureaza o stare de oboseala si moleseala, mai mare decat inainte. Solutia este continuarea consumului de zahar, ajungandu-se intr-un cerc vicios. Dulciurile cauzeaza dependenta.

In plus zaharul e o bomba calorica, 100 grame contin 400 kilocalorii. In lipsa activitatilor fizice zaharul este transformat in grasime si pus la pastrare sub piele. Majoritatea copiilor prescolari au deja dintii cariati. Tot dulciurile sunt responsabile de aparitia cariilor, datorita aciditatii produse. In urma cu 20 de ani nu vedeai asa ceva, dar nici atatea dulciuri nu vedeai in magazine. Copiii sunt mult mai afectati de zahar, le provoaca agitatie, nervozitate, insomnii si devin dependenti mult mai usor. In plus au mari sanse sa devina obezi in adolescenta. Cunosc copii care au in alimentatia zilnica mai multe dulciuri decat mancare.

Alternative mai putin rele ar fi zaharul brun, siropul de melasa, fructoza, glucoza si mierea de albine. Mierea e de preferat inaintea tuturor. Inducitorii artificiali sunt substante chimice fara calorii, dar cu alte efecte negative.

In conditii de efort prelungit, temperaturi scazute, epuizare fizica, administrarea dulciurilor e acceptabila. Depinde insa si de metabolismul fiecaruia, unii tolereaza mai bine decat altii.

Fructele si mierea sunt mult mai hranitoare si sanatoase decat orice forma de zahar. Invatati-va copiii sa manance fructe in loc de deserturi dulci.

5 COMMENTS

  1. Eu imi pun de obicei miere in apa din bidonul de la bicicleta cand ies la tura:) are glucoza, fructoza ( care se absoarbe pasiv , direct , fara consum de energie ) si tot felul de antioxidanti buni toti.La ture de =/>100 km acea energie ajuta pentru ca orice ajunge sa conteze.

  2. Mie zaharul brun nu mi se pare o alternativa mai buna . Daca zaharul alb contine 100% zaharoza , cel brun contine doar 95% . Restul de 5% sunt substante chimice rezultate din prima faza a procesului de rafinare . Aceste 5 procente sunt scoase ulterior prin ultima faza a procesului de rafinare , rezultand zaharul alb .Deci , zaharul brun e mult mai toxic .

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.