Fabrica Bianchi aflată în Treviglio, lângă Milano, face propriile piese în stilul său original de multă vreme. Edoardo Bianchi a înfiinţat F.IV. Edoardo Bianchi S.p.A. în 1885 când avea numai 21 de ani.

El a început cu un mic magazin în Milano în 1885, iar astăzi acesta a ajuns să fie cea mai veche fabrică de biciclete din lume care mai există. La sfârşitul anilor ʹ30, începutul anilor ʹ40 compania avea 4500 de angajaţi în 2 fabrici. La acea vreme Bianchi nu era doar un producător de biciclete ci şi unul de motociclete şi chiar maşini.

Vremurile s-au schimbat iar compania a oprit producţia de automobile în 1939 odată cu izbucnirea celui de al II-lea Război Mondial.  Motociclete au mai fost fabricate până în anii ʹ60, ultima fiind produsă în 1967. Astăzi Bianchi este o companie mai mică, dar una ce este cunoscută în întreaga lume pentru bicicletele sale. „ Producem aproximativ 16000 de biciclete pe an”, spune Claudio Masnata, marketing manager al Bianchi.

Bianchi se străduieşte să menţină o mică bucată din moştenirea sa, susţinând eforturi pentru a rămâne fidelă începuturilor companiei. Sala de asamblări seamăna mai mult cu un magazin de biciclete decât cu o linie de asamblare deoarece fiecare bicicletă este construită de un mecanic de la cadru până la ultimele detalii. Masnata subliniază faptul că modul în care sunt făcute bicicletele ţine de devotamentul şi atenţia acordate fiecărei biciclete „Fiecare bicicletă este produsă de o singură persoană de la un capăt la altul. Nu avem o linie de asamblare. Aceasta este metoda noastră. Avem 5 asamblori şi 25 de lucrători care ajută la construcţie”.

Majoritatea bicicletelor au în forma finită măcar un pic din culoarea verde celest specifică Bianchi împreună cu vulturul încoronat.

Această culoare are multe poveşti în spate. Una dintre ele spune că reprezintă cerul turcoaz din Milano, o alta sugerează că aceasta era culoarea ochilor fostei regine a Italiei pentru care Edoardo ar fi făcut o bicicletă. Cea din urmă este un pur mit deoarece nu a existat niciodată o regină a Italiei care să aibă ochi turcoaz.

Adevărul nu este atât de legendar, dar este interesant. Cel mai probabil originea acestei culori vine din timpul primului Război Mondial, o mixtură de culori militare amestecate cu vopsea albă. Indiferent de originea sa , această culoare continuă să evoce tradiţia Bianchi şi să inspire cicliştii care merg cu aceste biciclete.

sursa : bikeradar.com

4 COMMENTS

  1. Daca te uiti foarte atent o sa remarci ca este indicata sursa (bikeradar.com), nu cyclingnews. A venit iarna si in Germania si te plictisesti?

  2. Da, am observat apoi ca e mentionat bikeradar dar care tot de cyclingnews apartine deci tot acelasi lucru. Stiu diferenta dintre traducere si copiat dar atunci care este contributia voastra? Bine ca macar v-ati corectat greselile de ortografie. Daca e zona de comentat, de ce sa nu comentezi din cand in cand? Daca va deranjeaza oricum stergeti. Da, Ovidiu, merci ca intrebi, vremea chiar e nasoala aici, ploua non stop. Sper ca la voi e mai bine. 🙂

  3. Contributia noastra ar cam fi ca am tradus un articol in limba romana, l-am adaptat in incercarea de a prezenta informatii publicului care doreste sa obtina informatia in limba romana. Contributia ta care este? Trolling-ul nu se pune la socoteala:)

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.