Pentru cei ce tin la aspectul bicicletei si vor sa obtina performante in ciclism, firma Zipp ofera o capodopera de carbon, pipa 145SL.
Desi greutatea pipei de doar 136g ar putea sa ridice semne de intrebare asupra rezistentei sale, realitatea este alta. Pipa este construita din 50 de piese separate de carbon, asamblate si imbinate manual. Astfel pipa este foarte rigida si solida putand fi folosita cu incredere pe aproape orice bicicleta.
Partea din fata este din aluminiu , si are o gaura centrala in jurul careia este desenata sigla firmei, pe un fond argintiu. Pentru montarea pipei pe gatul furcii se foloseste un expandor de aluminiu, care apoi se indeparteaza. Capacul pipei este tot din carbon. Cele sase suruburi de fixare sunt din titan, furnizate de Ducatti Moto GP.
Pipa are prindere pentru ghidon de 31,8mm. Se fabrica in cinci lungimi diferite de 80, 100, 110, 120 si 130mm. Pretul pipei Zipp145SL este de 800-900 lei.

5 COMMENTS

  1. Eu am o pipă KCNC Ti Pro de 108g din Al 7075 şi mai am una KCNC Fly Ride de 115g din Al 6061, ambele puse pe cate un mtb. Testate de mine în teren extrem de variat. Excelente! Mult mai ieftine decat cea din articol. Mi se pare munca în zadar să construieşti, (din 50 de piese!), o pipă din fibră de carbon care să fie mai grea decât cele din materiale deja obişnuite, doar pentru că e în trend carbonul… Să aibă spor la vânzare le doresc!

  2. Faptul ca eclisa din partea frontala este din aliaj de aluminiu deja o face pipa hibrid si nu mai poate fi numita ”o capodopera de carbon”.
    O eclisa din carbon de grosimea celei din aliaj de aluminiu cu siguranta n-ar rezista si s-ar sparge!
    Cele 6 suruburi din titan sunt mult mai usoare in comparatie cu unele din otel si totusi pipa este cam grea si asta datorita peretelui care este destul de gros si as mai adauga chiar folosirea insertiilor metalice la cele 6 filete ale pipei pt. a le mari rezistenta la rupere.

  3. Salut,

    Am trecut de la o pipa din aluminiu, la un ITM Speedry – aluminiu imbracat in carbon -. Am observat ca se simte altfel bicicleta – partea din fata – si cred ca acesta este cel mai mare avantaj. Am un control mai bun, simt mult mai bine asfaltul. Ce nu-mi place, e logo-ul firmei, care parca e un …. erect in interiorul unui triunghi.

    Ciao

  4. La ITM Speedry tot aliajul de aluminiu este elementul de baza, carbonul fiind doar de ”fatada” atata timp cat este vorba de o imbracare…..

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.