Castile aero au devenit din ce in ce mai populare in ultimii ani. Producatorii incearca sa aduca cat mai multe imbunatatiri si scot mereu produse inovative. Pentru a face fata concurentei, firma Louis Garneau a produs casca Vorttice aero, care include multe inovatii.
In partea din fata a castii sunt o multime de adancituri mici. Conform producatorului, aceste adancituri faca aerul sa curga mai aproape de casca, fara a crea turbulente. Datorita acestor adancituri, partea din fata a castii seamna cu o minge de golf. Pe centrul castii sunt o serie de nervuri care conduc aerul spre spatele castii. Aceasta inovatie se nimeste Vortex generator.

Casca are o fanta de aerisire in partea din fata. Pozitia si forma ei determina aerul sa patrunda cu usurinta in casca, apoi sa fie eliminat printr-o alta fanta aflata in spate. Aerul preia caldura produsa si racoreste capul ciclistului. Aceasta dirijare controlata a aerului imbunatateste performantele castii cu 11%. Intr-o cursa de ciclism, acest procent poate crea un avantaj real. Rezultatele acestea au fost posibile dupa multa munca si cercetare, simulare pe calculator si teste in tunelul cu vant.
Pe casca este inclus si un vizor din PVC care protejeaza ochii si mareste aerodinamicitatea. Vizorul este oferit in trei variante, transparent (000), fumuriu (018) si cafeniu (076). Pentru ajustarea castii pe cap, cei de la Louis Garneau au inventat un sistem numit Spider Lock. In spatele castii este un buton care se poate rasuci cu o singura mana, strangand casca pe cap. Unghiul sistemului se poate modifica pentru o pozitie optima si este acoperit cu burete pentru confort sporit. Este un sistem foarte comod si facil, avand totodata o greutate foarte mica.
Captuseala castii se poate detasa usor si se poate spala. Ofera protectie si confort si produce un efect racoros cand este uda. Este disponibila in doua modele coloristice, rosu cu alb sau gri cu alb. Sunt disponibile trei marimi, S, M si L. Casca este cam voluminoasa si cantareste 450g. Pretul aproximativ este de 8-900 lei.

1 COMMENT

  1. si scumpa si grea,nu ma imaginez cum o fi sa mergi cu 450 gr pe cap…la gropi in cade capu pe ghidon,daca era cel mult 330 gr era ceva. inteligenta chestie cu dirijarea controlata.arata frumos

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.