Wolfgang Eisenberg e o persoana foarte pasionata de pedalat si alergat. Dupa ce a suferit un accident la spate, nu a mai putut sa practice aceste sporturi. Atunci s-a gandit sa inventeze o bicicleta speciala. Asta se intampla in anul 2006. Dupa un an de munca, cercetari si incercari, proiectul a prins contur. La sfarsitul anului 2007, cu ajutorul unor prieteni, prototipul a fost scos la teste. Prima tura a fost un succes, chiar si un copil de 6 ani a mers pe bicicleta fara probleme. Wolfgang a gasit rapid investitori, si bicicleta a inceput sa fie produsa in serie si scoasa la vanzare sub denumirea de Freecross.

La prima vedere Freecross este o tricicleta cu doua roti pe fata. Dar se remarca repede lipsa pedalelor si a scaunului. In locul pedalelor se afla doua platforme intocmai ca la un stepper. Platformele se apasa alternativ cu picioarele punand in miscare un angrenaj clasic de bicicleta. Transmisia este asigurata de un butuc Shimano Nexus 8. Dar asta nu e totul! Platformele sunt cuplate in partea de fata de cele doua bare care tin locul ghidonului. Acest ghidon nu se foloseste doar la controlul directiei, ci se poate misca inainte si inapoi in unison cu platformele. Astfel Freecross beneficiaza de o dubla transmisie, fiind pus in miscare si de maini si de picioare.

Cadrul este fabricat din aluminiu, usor, rigid si rezistent. In fata are un fel de carena pentru aspect si aerodinamica crescuta. In plus bicicleta se poate plia pentru a usura transportul si depozitarea. Dimensiunile bicicletei sunt 185x68x155cm. Cand e pliata are 160x68x75. Roata din spate este de 26” si este echipata cu butuc Shimano Nexus cu 8 viteze integrate si frana pe role. Rotile din fata au 20” si beneficiaza de butuci cu frana disc hidraulica. Toate rotile au anvelope Schwalbe Big Apple.

Sistemul de directie beneficiaza de o tehnologie deosebita care permite mersul inainte fara sa apara vreun efect de balans. Totodata sistemul permite virarea cu usurinta  a bicicletei chiar si in timpul “pedalatului”. Ghidonul este reglabil pe inaltime pentru a putea fi folosit corespunzator de orice persoana. Manetele de frana si schimbatorul rotativ se afla la indemana pe capetele ghidonului. Cele doua frane de pe fata sunt actionate de o singura maneta. Freecross vine dotat cu aripi, sonerie, platforme antialunecare, iar la alegere se pot monta faruri si stopuri.

Pe langa antrenamentul picioarelor, Freecross intareste si muschii partii superioare a corpului, dezvolta rezistenta tuturor grupelor musculare si imbunatateste echilibrul. Este foarte util pentru cei ce au probleme cu spatele, ajuta le revenirea dupa accidente si poate fi folosit in siguranta de copii si batrani. Ofera o alternativa pentru antrenamentele de ciclism, ski, canotaj, alergare. Pretul acestei biciclete este de 2400 euro.

Freecross in actiune

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.