Moots este o firma americana ce fabrica doar biciclete custom din titan. Recent au creat un cadru special pentru iarna cu niste caracteristici mai deosebite.

Cadrul, denumit Moots Frosty (FrosTi) este realizat in intregime din titan, proiectat, taiat si sudat manual. Cei de la Moots au decis sa produca acest cadru doar intr-o editie limitata, de doar 20 de bucati. In schimb au facut tot posibilul sa fabrice un cadru unic, perfect pana la ultimul detaliu. Nu e doar un cadru de MTB, are multe diferente subtile care il departajeaza de cadrele normale.

–          Down tube-ul este curbat spre interior, pentru a oferi mai mult spatiu fata de roata. Astfel se poate monta un cauciuc mai balonat si ramane loc si pentru aripa de protectie.

–          Head tube-ul suporta headset-uri de 44mm

–          BB tube-ul are o latime de 100mm. Exista monoblocuri speciale cu aceasta dimensiune, cu rulmenti mai mari, ce ii confera o mare rezistenta.

–          Schimbatorul de foi se prinde direct de cadru cu ajutorul unui adaptor, iar cablul de tragere vine de sus pentru a fi protejat de zapada si gheata.

–          Latimea intre urechile furcii spate este de 170mm, necesitand un butuc special. Urechile de prindere sunt verticale, cu suport pentru schimbator de pinioane.

–          Suporta doar frana pe disc.

–          Tija de sa potrivita trebuie sa aiba latimea de 30,9mm.

–          Spatiul furcii spate accepta cauciucuri de pana la 3,7 inch.

–          Cadrul e construit pentru a se potrivi cu furca rigida Salsa Enabler 29er. Distanta intre urechile de prindere este de 135mm si suporta cauciuc de 80mm (3 inch).

–          Se poate monta si o furca de 29er cu suspenise de 80mm, pentru sezonul estival.

–          Se fabrica doar in patru marimi 16”, 18”, 20”, 22”.

Datorita anvelopelor foarte late o astfel de bicicleta poate rula fara probleme pe zapada si gheata, ca si pe nisip si noroi. Pe cadru se poate folosi doar transmisie cu pinioane multiple si schimbator extern. Un butuc cu viteze integrate e posibil sa nu mai functioneze optim in conditii de temperaturi scazute. Sau pentru cine prefera, o transmisie single speed. Camasile schimbatoarelor sunt dintr-o bucata pentru a nu contamina cablurile.

Firma asteapta inca comenzi, mai sunt cateva cadre disponibile din cele 20, asa ca trebuie sa va grabiti. Asta numai daca aveti disponibila suma de 3975$, atat cat costa cadrul gol!

2 COMMENTS

  1. E si normal sa fie asa de scump un asemenea cadru; doar e numai din titan si realizat 100% manual (hand made).

  2. Butuc intern pentru mine pe frig si zapada… exista uleiuri mai fine si care raman fluide la temperaturi mai scazute. Pinioanele is prea expuse, la fel si lantul… toate maruntaiele alea incep sa inghete dupa un timp

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.