Surly Pugsley e una din cele mai puternice si rezistente biciclete din lume, construita pentru a infrunta cu succes orice tip de teren. Doar uitandu-te la ea iti dai seama de potentialul pe care il detine.

Cadrul si furca sunt construite pentru a face loc unor roti monstruoase cu anvelope extrem de late. Materialul folosit este otelul aliat cu crom si molibden, cunoscut ca si CrMo 4130. Tevile sunt duble butted si sunt sudate prin procedeul TIG.

Furca spate are o forma mai neobisnuita, dropout-urile fiind asimetrice fata de planul cadrului. S-a recurs la aceasta forma constructiva pentru a permite acomodarea anvelopei spate ce are latimea de 3,7”. Dropout-urile sunt orizontale, spatiate la 135mm, astfel ca pe cadru se poate monta orice transmisie, pinioane multiple, single speed, fixed gear sau butuc cu viteze integrate. Are ureche incorporata pentru schimbatorul de pinioane si suport IS pentru frana disc. Latimea tevii BB este de 100mm iar tija de sa are 27,2mm. Furca fata accepta butuc cu latimea de 135mm. Practic, pe fata se poate monta tot o roata de spate. In caz ca butucul sau transmisia spate sufera vreo avarie, se pot schimba rotile intre ele si continua cursa. Gatul furcii este de 1.1/8”, are bratele drepte si suport IS pentru frana disc. Cadrul de 18” cantareste 2,570kg, iar furca are 1,114kg.

Rotile reprezinta punctul forte al acestei biciclete. Pentru iubitorii de ciclism extrem, aceste roti sunt ideale. Jantele sunt Surly Large Marge cu o latime de 65cm si 32 de gauri. Pe spate este montat cauciucul Surly Endomorph 3,7”, bun pentru tractiune, iar pe fata Surly Larry 3,8”, bun pentru directie. Cu ajutorul acestor cauciucuri, bicicleta se poate deplasa pe orice teren. Fie ca este noroi sau nisp, pietre colturoase sau radacini ude, imensele anvelope depasesc orice obstacol, fara a pierde aderenta, directia sau stabilitatea. Pedalatul se poate continua lejer si in timpul iernii, deorece nici gheata, zapada afanata sau batatorira nu sunt o piedica in fata anvelopelor de aproape 10cm.

Cadrul si furca sunt prevazute cu urechiuse pentru fixarea portbagajelor si aripilor. Bicicleta se poate usor transforma in una de cicloturism extrem. Astfel se pot vizita cele mai salbatice si neaccesibile locuri, unde nici o alta bicicleta nu poate ajunge. Multi ciclisti fac ture de iarna cu astfel de biciclete, carand cu ei tot echipamentul necesar, deoarece cadrul suporta incarcaturi uriase.

Cadrul si furca pot fi achizitionate separat, sau se poate opta pentru bicicleta completa. Dotarile standard nu sunt prea stralucite. Angrenaj Truvativ Hussefelt, pinioane Shimano HG61, lant Sram PC-971, schimbatoare Deore si SLX, frane BB7. Dar nici pretul nu este mare, bicicleta completa costa 1300 euro, iar frame set-ul costa 450 euro.

4 COMMENTS

  1. Nu este frumoasa este cea mai buna bicicleta pentru downhill ever!!!!
    Ai un grip fenomenal…
    Moonlander is “da best” 🙂

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.