Indiferent ca plecam intr-o tura de 3 zile sau de 3 ore, e bine sa avem la noi cateva scule si accesorii. Metoda de transport poate sa difere, unii prefera rucsacul, altii o borseta sub sa pe ghidon, iar cei mai minimalisti se multumesc cu buzunarele de la tricou. Ceea ce conteaza este continutul rucsacului sau al borsetei.

Cea mai des intalnita defectiune in ciclism este pana de camera. Oricui i se poate intampla, si pe o sosea plata, si pe o poteca de munte. Cel mai important lucru din rucsac este trusa de reparat pene. Aceasta trebuie sa contina cateva petice de diferite forme si marimi, minim 5 bucati, un tub de adeziv pentru cauciuc, o bucatica de smirghel pentru curatat camera si 2-3 leviere pentru scos cauciucul de pe janta. Unii prefera peticele autoadezive, datorita usurintei in folosire si a unei greutati mai mici. Degeaba reparati pana daca nu aveti pompa (eu personal am patit-o). O pompa compacta si puternica trebuie sa fie mereu prezenta in rucsac. In trusa pentru pene e bine sa fie si o za rapida pentru lant, si un ventil sau doua, precum si cheita pentru montarea lor. Si o camera de rezerva e o idee buna, se poate intampla ca o camera de pe roata sa explodeze si sa nu mai poata fi lipita.

Oricat de bine ar fi pregatita bicicleta si tot se poate intampla un accident, o cazatura, in urma careia sa apara o defectiune sau o dereglare. Cateva scule speciale sunt aproape obligatorii. Pentru a minimiza greutatea si spatiul ocupat un multitool este alegerea cea mai buna. Acesta trebuie sa contina un set de inbusuri, o surubelnita, cheie de spite, presa de lant. In ture mai lungi ar fi bine sa avem si 2-3 spite de rezerva, o ureche pentru schimbatorul de pinioane si cate un cablu de frana si schimbator. O idee buna ar fi sa lasati cablul pentru schimbatorul de foi netaiat. Daca se rupe cablul schimbatorului de pinioane se poate inlocui cu cel de la foi.

Nici de echipamente suplimentare nu trebuie sa uitati. O haina de ploaie este aproape obligatorie. Sunt disponibile haine de ploaie foarte subtiri si usoare care pot incapea intr-un buzunar. E bine sa aiba si gluga, elemente reflectorizante si o culoare deschisa si stridenta. Pe timp ploios vizibilitatea scade si soferii ar putea sa nu va observe. De casca nici nu mai aduc vorba, toata lumea cunoaste utilitatea ei. Ochelarii de protectie sunt foarte utili pe orice vreme. Daca pe o coborare, iti intra o musca in ochi, poti pierde controlul bicicletei si incasa o cazatura urata. Manusile sunt dupa preferinte, eu nu prea le simt necesare. Doar cand e prea frig trebuie niste manusi serioase. Vara, doar cei ce transpira mult la palme sau care se tem de bataturi ar trebui sa le foloseasca.

Despre trusa medicala am scris in alt articol. Daca pedalati prin zone mai nepopulate, nu uitati de un pachetel cu mancare, fructe, sandvisuri, batoane. Si cel putin un bidon plin cu apa pe cadru. Am vazut sate in care nu exista nici un magazin, ba chiar fara apa potabila. Chiar daca aveti de gand sa va intoarceti acasa in aceeasi zi, din diferite cauze se poate sa intarziati si sa va prinda noaptea pe drum. O mica lanterna, far sau frontala va poate scuti de multe neplaceri. Nu uitati sa verificati starea bateriilor inainte de plecare.

1 COMMENT

  1. Manusilevsunt extrem de necesare la o cazatura destul de usoara ai tendinta sa te opresti in palme sfie piatra fie asfalt pamant tot iei pielea de pe palma apoi este extrem de neplacut sa mergi mai departe eu le pun la partea de siguranta la fel si tricoul nu e indicat sa mergi la bustul gol

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.