Cei de la Cervelo au dezvăluit toate detaliile despre noua bicicletă pentru contratimp şi triatlon P5.

Cu o concurenţă în sectorul bicicletelor de contratimp şi triatlon mai acerbă ca niciodată, au existat multe speculaţii în ceea ce priveşte noul model al canadienilor.

Cei de la Cervelo au ales să canalizeze întreaga capacitate de cercetare şi dezvoltare pentru realizarea unui singur model de cadru care să aibă cea mai bună aerodinamică posibilă şi care să respecte şi prevederile UCI.

Modelul P5 vine cu o furcă îngustă, asemănătoare cu cea a modelului P4, în timp ce modelul pentru triatlon va fi însoţit de toate accesoriile necesare printre care şi o furcă mai lată. Această versiune e echipată, de asemenea, cu noile frâne hidraulice Magura RT8TT şi noul ghidon de contratimp Cervelo 3T.

Sloganul canadienilor pentru noul model este „Simply Faster”. „Totul are un aspect simplu şi rapid” spune Phil White, fondator Cervelo. „Dacă arunci o privire asupra a ceea ce s-a petrecut în industria de biciclete în ultimii ani, vei observa că totul a devenit mai complex. Nimic nu e făcut conform standardelor unei industrii.”

Cea mai evidentă modificare a noii biciclete în comparaţie cu predecesoarea sa, P4, este cadrul ce are un stil mult mai agresiv. Aceste noi profiluri ale tuburilor cadrului au fost dezvoltate folosind Computational Flow Design, unde cadrul bicicletei a fost modelat într-un tunel de vânt virtual. Apoi, testele au fost validate în tunele de vânt reale, economisind în acest mod bani şi timp pentru cei de la Cervelo şi le-a oferit  mai multă libertate în ceea ce priveşte aspectul cadrului.

Acest proces a dus profilurile noilor cadre la limita regulamentelor UCI, au fost întărite punctele de joncţiune a tuburilor pentru a creşte rigiditatea şi aerodinamica.

Decupajul TrueAero pentru roata din spate permite roţi între 17 şi 28mm şi cauciucuri de până la 25mm pentru a menţine diferenţa de 2-6mm dintre cadru şi cauciuc. Chiar dacă modelul a fost conceput cu roţi Zipp 808, aerodinamica cadrului rămâne intactă dacă alegi alt model de roţi.

Mărimea butucului spate este mai mică decât la P4 pentru a reduce rezistenţa la înaintare şi pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea. În partea din faţă a bicicletei poate fi remarcat tubul dintre furcă şi ghidon care are un profil perfect împreună cu furca şi frânele.

Cadrul a fost produs utilizând instrumente şi tehnici de la Cervelo Project California. Această tehnologie Comfort Ply utilizează diferite materiale de carbon pentru a regla proprietăţile în diferite moduri astfel încât să se obţină o bicicletă mai uşoară, rigidă şi confortabilă. Acest ultim aspect este foarte important dacă ne gândim la lungimea mare a probelor de contratimp şi la păstrarea forţelor în probele de triatlon pentru proba de alergare. Chiar dacă Cervelo a avut întotdeauna ca prioritate aerodinamica în defavoarea greutăţii, datorită acestei tehnologii ei spun că greutatea cadrului pentru P5 este mai mică decât cea a modelului P4.

Cervelo a confirmat preţurile pentru bicicletele P5 ce vor fi disponibile începând de luna viitoare. Preţul va fi de 4.500$ pentru cadru, furcă şi tija de şa sau 6.000$ pentru o bicicletă echipată cu Dura-Ace. Varianta pentru triatlon, care include cadrul, furcă aero, tijă de şa, frâne Magura, ghidon de contratimp va costa 6.500$, iar un model echipat cu Shimano Di2 10.000$.

sursa : bikeradar.com

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.