Este frig afară, însă asta nu e o scuză pentru a neglija mişcarea. Lunile de iarnă, şoselele ude, vreme rece şi zilele mai scurte oferă noi provocări pentru ciclişti, dar există multe beneficii dacă îţi continui rutina şi pe timpul iernii.

Îţi poţi păstra forma şi prin alte metode în timpul iernii. Păstrând legătura cu bicicleta în acest timp va însemna că îţi vei dezvolta rezistenţa şi pe timpul anotimpului rece şi vei avea o bază foarte bună pentru noul sezon.

1. Pedalatul pe bicicleta de fitness

Aceste activităţi au loc de obicei în săli de fitness. Pedalatul se face pe muzică, pe o bicicletă staţionară. Intensitaea este controlată de ciclist, dar întreaga sesiune este structurată de un instructor.

Avantaje: Sunt de mare intensitate, motivante şi eficiente din punct de vedere al timpului. Acest tip de antrenament e foarte bun pentru sistemul cardiovascular.

Dezavantaje: Un instructor slab pregătit poate transforma acest antrenament în unul plictisitor. Sesiunile nu sunt la o intensitate specifică şi sunt de multe ori prea scurte pentru a fi eficiente pentru nişte ciclişti.

2. Mountain bike

Dacă eşti deja un pasionat de mountain bike ştii deja cât de distractiv e să pedalezi pe drumuri noroioase, dar şi cei care merg pe şosea ar trebui să încerce. Ritmul mai lent elimină o parte din efectul vântului rece şi antrenamentul mountain bike devine astfel o alternativă ideală pentru zilele mai friguroase.

Avantaje: Pedalatul chiar şi iarna este bun pentru condiţia fizică, echilibru şi forţă. Mountain bike-ul este o opţiune excelentă când şoselele sunt înzăpezite.

Dezavantaje: Te vei murdări, deci vei petrece mai mult timp curăţând bicicleta şi echipamentul. În mountain bike nu pedalezi la fel de mult ca pe şosea.

3. Sesiuni pe trainer

Pentru acestea trebuie să ai un trainer acasă, trainere care folosesc mai multe metode pentru a oferi rezistenţă pedalatului tău.

Avantaje: Un antrenament intens de acest tip este eficient în ceea ce priveşte timpul alocat. Nu te opreşti din pedalat pentru o coborâre sau altceva aşa că vei pedala mai mult într-un timp mai redus.

Dezavantaje: Aceste şedinţe pot fi plictisitoare şi un pic zgomotoase.

4. Antrenamente în sala de gimnastică

Mergi la sală şi lucrează cu greutăţile, la bicicletă şi celelalte aparate. Completează un circuit de exerciţii care să înlocuiască antrenamentul pe bicicletă.

Avantaje: Dezvoltarea şi altor grupe de muşchi care completează capacitatea de pedalat te va ajuta să îţi îmbunătăţeşti condiţia generală şi te va scăpa şi de vremea rece.

Dezavantaje: Nu este un antrenament la fel de bun ca pedalatul pe bicicletă în aer liber.

5. Pedalatul de noapte

În ultimii 10 ani, farurile foarte luminoase au devenit din ce în ce mai populare şi eficiente, făcând pedalatul off-road şi turele de noapte nişte  opţiuni mai fezabile.

Avantaje: Turele de noapte reprezintă singura opţiune pentru mulţi oameni care lucrează în timpul săptămânii. Sunt ideale pentru cineva care s-a plictisit de antrenamentele pe trainer.

Dezavantaje: Şoferii şi gropile fac acest tip ciclism mai periculos, iar noaptea este mai frig.

6. În weekend

Acest lucru înseamnă să ieşi cu bicicleta doar sâmbăta şi duminica. Ieşirile de dimineaţă în weekend în timpul iernii sunt utilizate de mulţi ciclişti.

Avantaje: Ai mai mult timp liber aşa că te poţi face un traseu mai lung.

Dezavantaje: Dacă vremea e rea, există întotdeauna tentaţia de a sări peste aceste ture de weekend.

sursa: bikeradar.com


LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.