Sunrace este o firma din Taiwan, mai putin cunoscuta la noi, ce produce piese de cursiera si MTB. Au in oferta piese pentru toate buzunarele, de la cele mai ieftine groupset-uri de 5 si 6 viteze, pana la sisteme superperformante de 10 viteze. Va voi prezenta groupsetul pentru cursiere NRZ Driven, varful de gama de la Sunrace.
Manetele integrate STRZ. Aceste manete sunt o combinatie intre Shimano si Campagnolo, fabricantii adunand cele mai bune caracteristici de la cele doua modele. Suportul pentru maini este foarte confortabil si placut, ofera o priza buna si un control perfect. Manetele de frana sunt de carbon, iar cele de schimbator sunt din aluminiu. Schimbarea vitezelor se face sigur si precis, iar mecanismele din interior sunt robuste si bine inchegate. Maneta dreapta poate schimba pana la trei viteze odata la urcarea pinioanelor. Manetele functionaza pe sistemul push-push si au un raport de 2:1. Se potrivesc pe ghidoane cu diametrul intre 23.8 si 24.2mm si au o greutate totala de 383 grame.
Angrenajul FCRZ1. Ca rigiditate se situeaza foarte aproape de Shimnao 105 si Sram Rival. In combinatie cu o greutate redusa, acest angrenaj ofera performante foarte bune. Principalul atu il reprezinta axul pedalier din titan, cu un design rar si eficient. Axul este mai subtire la mijloc, salvand greutate fara sa dauneze rezistentei. In interior axul este filetat pentru a permite instalarea bratului pedalier. In plus, mai are o mica smecherie. Dupa ce axul este introdus in butucul pedalier, in capatul din stanga se infileteaza o piulita ce fixeaza axul si strange rulmentii. Apoi se monteaza bratul pedalier cu un surub infiletat in ax. Foile angrenajului sunt din aluminiu 7075, iar pe foaia mare sunt 6 pini de otel pentru a ajuta lantul sa urce. Bratele sunt din carbon, in doua variante de lungime, 170 si 172,5mm. Greutatea angrenajului este de 645g.
Lantul CNR1Z. Principala calitate a acestui lant este greutatea foarte mica. Cu o latime de 5,9mm, pini gauriti si zale decupate, cantareste 242 grame. Insa desi e tratat cu nitrat de titan, durata de viata a lantului este destul de scurta, testerii raportand ca dupa mai putin de 1000 de kilometri parcursi, era deja uzat.
Butucul pedalier BBRZ. Una din piesele forte ale grupului Driven, este butucul pedalier. Rulmentii ceramici sunt extrem de precisi, se rotesc usor si au o rezistenta crescuta. Cupele din aluminiu 7075 anodizat auriu sunt perfect realizate, filetul se potriveste exact fara joc, si este acoperit cu un strat suficient de substanta blocanta. Latimea este de 68mm, filetul de 1,37x24tpi si greutatea de 93g.
Grupul de pinioane CSRZ. Cu aceste pinioane Sunrace si-a intrecut majoritatea concurentei. Tot grupul este sculptat dintr-un singur bloc de aluminiu 7075, cu ajutorul unor freze computerizate de inalta precizie. Astfel s-a obtinut o greutate de doar 105g, impreuna cu o rigiditate si un nivel al detaliilor foarte ridicate. Pentru a rezista uzurii pinioanele sunt acoperite cu un strat ceramic. Chiar si asa durata lor de viata nu este prea mare. Se fabrica in trei variante 11-23, 12-23, 12-25.
Schimbatorul de foi FDRZ. Se fabrica doar o singura varianta, cu tragere de jos si prindere braze-on. Pentru micsorarea greutatii, lamela exterioara este fabricata din carbon, doar cu un strat foarte subtire de metal pe interior, acolo unde se atinge de lant. Astfel s-a obtinut o greutate de 102g, fara a sacrifica rezistenta si durabilitatea. Functioneaza pe angrenaje cu foaia mare de 50-56 dinti si suporta o diferenta intre foi de 16 dinti.
Schimbatorul de pinioane RDRZ. Este un schimbator foarte solid si stabil, fara joc in articulatii. Asta ii asigura o schimbare precisa si rapida a vitezelor. Un alt element inovativ este surubul de prindere pe cadru, care este facut din aluminiu moale. In caz de lovituri si cazaturi, acest surub e proiectat sa se rupa inaintea schimbatorului, si chiar a urechii cadrului. Inlocuirea acestui surub e mai usoara si mai ieftina, decat a urechii. Rotitele de 11 dinti din aluminiu 7075, se invart pe rulmenti ceramici, fini si bine izolati. Fabricat din aluminiu si carbon are o greutate de 198g.
Franele BCRZ. Sunt fabricate din aluminiu 6061 cu axul de prindere din titan. Sunt de tipul dual-pivot, iar sabotii se pot ajusta intre 39-49mm de la centrul franei. In plus sabotii se pot ajusta in diferite unghiuri si sunt fabricati in doua variante, pentru jante de aluminiu si jante de carbon. O singura frana cantareste 141g.
Pretul intregului grouset se invarte in jurul sumei de 5000 lei. Reprezinta o alternativa mai ieftina a marilor producatori din ciclism, pe care Sunruce nu se teme sa-i concureze.
Exista in Romania vreun magazin care sa aduca piese SunRace, chiar si la comanda?
Au fost la DHS, dar se pare ca nu vor mai aduce. Poti sa arunci o intrebare, poate mai au ceva. Cateva piese de MTB am si eu.
Eram curios de niste ergopowere ieftine pe 2×8 sau 3×8. Si prin ieftine ma gandeam la un pret sub Shimano Sora-urile care se mai gasesc pe la noi. O sa mai caut, oricum nu stiam ca produc si piese pentru sosea, stiam doar de ceva angrenaje si pinioane MTB si cam atat.
S-a exagerat cu grupul de pinioane din aluminiu 7075; chiar daca este acoperit cu ceramica se va uza foarte repede, in special pinioanele mici.
Nu se merita investitia.