Din luna martie, va fi disponibil noul goupset Sram Red 2012. Si pentru acest sezon Sram Red va ramane la configuratia cu 10 pinioane. Scopul lor este o greutate cat mai mica, noul groupset fiind cu 150g mai usor decat varianta 2011. Sram Red 2012 cantareste 1739g si aduce imbunatatiri substantiale franelor, schimbatoarelor si angrenajelor.

Schimbatorul de pinioane a capatat o forma noua, lamela din spate a custii e din carbon, iar rotitele se invart pe rulmenti ceramici. Se fabrica in doua variante, pentru pinion de 28 de dinti si de 32 de dinti.

Schimbatorul de foi este o versiune complet noua, cu multe imbunatatiri. Cusca, care anterior era din titan, a fost inlocuita cu o combinatie de otel si aluminiu, mult mai rigida si mai precisa. Pivotii paralelogramului nu sunt paraleli intre ei, astfel ca miscarea custii nu e doar sus-jos, ci are si o mica rotatie, pentru a schimba mai clar si mai rapid vitezele. Pentru a u interfera cu lantul cand se schimba pinioanele, coada custii e inclinata putin spre interior cand e pe foaia mare si e inclinata spre exterior cand e pe foaia mica. Astfel se poate alege orice combinatie de viteze, fara ca lantul sa frece cusca schimbatorului. Schimbatorul de foi are integrat si un opritor de lant reglabil, ce impiedica lantul sa cada de pe foaia mica.

Manetele integrate si-au pastrat modul de functionare, dar au primit o noua infatisare. Formele mansoanelor sunt mai naturale si se potrivesc mai bine in palme. Marginile au fost ingustate si rotunjite pentru a face mai usoare tranzitia de la ghidon la mansoane. Cauciucul mansoanelor e mai texturat pentru priza sporita si mai moale pentru confort mai mare. Manetele franelor si schimbatoarelor sunt din carbon si pot fi ajustate separat pentru a se potrivi cu degetele oricarui ciclist.

Angrenajul a fost de asemeni imbunatatit, are o greutate mai mica si o rigiditate mai mare, datorita bratelor de carbon goale in interior. Cei de la Sram au declarat ca noul lor angrenaj are un raport greutate/rigiditate mai bun decat Shimano Dura-Ace. Unul din suruburile ce cupleaza foile este prins si de bratul angrenajului. Angrenajul se invarte pe un butuc pedalier cu rulmenti ceramici, cu o izolare mai buna si un rulaj mai fin. Este disponibila si varianta BB30 pe langa clasicele cupe cu filet. Pinioanele sunt asemanatoare cu Sram XX. Pentru reducerea greutati in pinioane au fost decupate gauri, care apoi au fost umplute cu un elastomer, pentru reducerea zgomotului si vibratiilor.

Franele au parte de cele mai mari schimbari. S-a renutat la sistemul dublu-pivot, in favoarea unuia cu parghii. Acest upgrade are un triplu rol: s-a obtinut o greutate mai mica, o forta mai mare de franare si un spatiu marit pentru anvelope. Acest sistem nu este nou, dar Sram l-a reinventat intr-o forma superioara. Fiecare brat al franei se poate regla independent pentru a fi pozitionat la aceeasi distanta fata de janta. Franele dispun de un mecanism de eliberare rapida in patru trepte, integrat in surubul de ajustare.

Sram nu vrea sa faca pasul spre 11 pinioane si schimbatoare electronice, deoarece se adreseaza acelor pasionati de ciclismul pur, competitional, fara gadgeturi scumpe si inutile. Greutatea si performanta sunt tintele lor, si se asteapta sa castige noi fani cu acest goupset.

SRAM RED modelul 2012 va putea fi achizitionat in curand si in Romania prin distribuitorul national DHS Bike Parts

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.