Continui seria de biciclete pentru iarna cu o noua candidata – Salsa Mukluk. E o bicicleta agila si usoara in ciuda aspectului monstruos. Cantareste 15kg cu dotarile standard, ceea ce nu e mult, iar pretul de 1500$ o face destul de accesibila.

Cadrul Mukluk e construit din aluminu 6061 double-butted, iar furca e Salsa Enabler Chromoly. Cadrul are o structura simetrica, furca spate fiind egal spatiata fata de centru. Pe spate se poate monta doar o roata cu un butuc de 170mm. Furca fata e spatiata la 135mm, deci accepta orice butuc de spate de MTB si are gat nefiletat de 1.1/8”. In furca incape o roata de 29er sau un cauciuc de 10cm latime. Are gauri pentru suporti de bidon, portbagaj lowrider si aripi. Salsa produce si butuci speciali pentru aceasta bicicleta. Si cadrul si furca au doar prinderi pentru frana disc IS.

Alta particularitate a acestui tip de cadru, este carcasa butucului pedalier cu o latime de 100mm. Nu va mirati, exista producatori care fabrica monoblocuri de 100mm latime. Pe cadru sunt gauri pentru trei suporturi de bidon. Salsa produce un suport special numit Anything Cage. Acest suport e supradimensionat si are prindere in trei suruburi. Cu ajutorul unor curele incluse, se poate atasa de el un saculet cu maruntisuri, un sac de dormit, o prelata sau un bidon mare cu apa. Pe cadru se poate monta camasa pentru cabluri dintr-o bucata, rutata pe sub butucul pedalier.

Rotile reprezinta punctul forte al oricarei biciclete de iarna. Muklok e echipata cu jante Graceful Fat Sheba, late de 80mm si cu anvelope Surly Larry de 26×3,8”. Anvelopele se ruleaza cu o presiune scazuta, in jur de 5 PSI. E o adevarata distractie sa strabati nametii cu rotile astea. Pe zapada batatorita e in elementul ei. Poateparcurge suprafete pe care o bicicleta normala nu are nici o sansa. Nici suprafetele fara zapada nu ii pun probleme. Terenuri accidentate, pietre ascutile, radacini proeminente, totul e inghitit de enormele anvelope. In plus ofera confortul unui full suspension.

Echiparea standard nu e tocmai de top, dar face fata cu succes oricarei provocari. Angrenajele si schimbatoarele sunt Sram X7, cu exceptia pedalierului FSA, iar franele sunt Avid BB7. Cadrul se poate achizitiona separat la un pret de 600$, de catre cei ce vor o echipare preferentiala. Sunt disponibile cinci marimi de cadru – XS, S, M, L, XL. Bicicleta se poate folosi si vara cu mult succes, in special pe nisip, noroi si alte suprafete denivelate si alunecoase. Pentru cei ce vor sa practice ciclismul si iarna, aceasta bicicleta este alegerea ideala.

3 COMMENTS

  1. De ce monstruletii astia folosesc doar frane mecanice pe disc si nu hidraulice? Are legatura cu temperatura la care sunt folostie sau greutate?

  2. La temperaturi foarte scazute, uleiul de la franele hidraulice poate deveni mai vascos.
    Cu astfel de bicle nu poti atinge viteze prea mari, incat sa necesite frane foarte puternice.
    In plus mecanicele mai scad din pretul bicicletei.

  3. Ok, dar spre exemplu un dot4 sau dot5 care e folosit si la masini ? Zic asta pentru ca mi se pare mai mare problema sa inghete cablul pe traseu decat sa ajunga mai vascos uleiul/lichidul.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.