Firma italiana Campagnolo este renumita pentru butucii produsi, ce ofera o mare rezistenta si o frecare scazuta. Toti butucii sunt conceputi, dezvoltati si testati in laboratoarele proprii, cu o atentie aproape obsesiva si un nivel inalt al detaliilor si calitatii.

Rulmentii USB – Ultra Smooth Bearing

Au suprafetele foarte netede si o frecare minima pentru a diminua pierderile de putere. In plus au o greutate redusa si o mare rezistenta la coroziune. Butucii cu tehnologia USB, sunt mai rezistenti, mai usori, ofera o performanta crescuta si nu au nevoie de intretinere.

Au fost proiectati in Campy Tech Lab, laboratorul de dezvoltare si cercetare al firmei Campagnolo.Testele comparative au demonstrat ca rulmentii USB ruleaza cu 50% mai fin decat rulmentii obisnuiti. La concursuri ofera imbunatatiri reale ale performantelor.  Tehnologia USB este folosita la rulmentii angrenajului Campagnolo Record si in butucii rotilor Shamal Ultra.

Rulmentii CULT – Ceramic Ultimate Level Technology

Inginerii de la Campy Tech Lab au realizat un produs cu adevarat exceptional. Acesti rulmenti au cele mai bune bile ceramice existente in lume. Bilele ceramice fac rulmentii sa se invarta mult mai usor si au o rezistenta uimitoare la uzura. Camasile rulmentilor sunt fabricate din Cronitec, un otel inoxidabil aliat cu crom. Cronitec este un aliaj minune inventat si produs de firma germana Schaeffler. Fiind foarte rezistent, aliajul Cronitec permite bilelor ceramice sa se invarta usor, este imun la coroziune si la uzura.

Pentru a micsora si mai mult frictiunea, rulmentii CULT nu sunt gresati cu vaselina, ci cu un ulei foarte fin. Iar caile de rulare sunt tratate termochimic pentru a le imbunatari rezistenta si a se obtine o suprafata cat mai fina. Calitatile acestor rulmenti se simt de la prima pedala si performantele cresc simtitor.

Cercetarile si testele efectuate in laborator au relevat urmatoarele rezultate: CULT se invart de 9 ori mai usor decat rulmentii obisnuiti; se castiga 3,5W la fiecare apasare a pedalei; au cel mai mic coeficient de frecare din lume; uzura bilelor si cailor de rulare a fost zero!

6 COMMENTS

  1. La varianta CULT camasile rulmentilor pot fi imune la coroziune pt. ca sunt din material inoxidabil, dar nu si la uzura. Faptul ca sunt niste rulmenti imbunatatiti ceramic, adica hibrizi, nu cred ca se compara cu cei care au si camasile din ceramica (oxid de zirconiu), nu doar bilele.
    Cei de la BOCA Bearing au o serie de asemenea rulmenti (full ceramic) cu aplicatii pt. biciclete.

  2. Ai dreptate, imunitate la uzura nu exista. Daca insa graficul e corect (si inclin sa cred ca este) eu ma astept ca uzura sa fie in aceeasi masura mai mica cu cit puterea disipata este mai mica. Adica ma astept ca si uzura sa fie de vreo noua ori mai mica decit in cazul unui rulment normal.
    In ceea ce priveste comparatia intre rulmentii cu bile ceramice (si camasi metalice) si cei “full” ceramici, am citit si din alte surse ca varianta hibrida e totusi mai buna decit cea “full” ceranica (cel putin pt.ca inelele ceramice sunt mult mai fragile decit cele metalice).
    Ce inseamna cca 3W intr-o cursa? Daca e un contratimp individual, atunci inseamna mult.

  3. Avand in vedere ca Schaeffler este producatorul gigant care sta in spatele brandului “INA” (cine are idee despre componentele auto stie ce inseamna INA pentru industria auto si nu numai) as merge oricand pe mana lor in locul celor de la BOCA Bearing care este o companie mult mai mica.

  4. desigur ca tehnologiile sofisticate vor inbunatatii performante in ciclism, dar efortul uman va fi usurat cel mai mult de micsorarea momentului cinetic al rotii, adica al baieului si jantei,respectiv spitele.Dupa 65 ani de ciclism in care nu au lipsit etape de peste 300km(DE FAPT CICLOTURISM) exista factori umani care determina succesul-starea sanatatii momentane,-dela o durere de masea pina la o colita instantanee.Acest sport in care poti sta in sea 12 ore nu poate fi inteles decat practicandu-l.Este cel mai greu sport care apeleaza la mecanica si tot ce este legat de OM.

  5. Chiar daca inelele ceramice sunt fragile fata de cele metalice, cand vorbim de biciclete, nu exista niciun impediment in folosirea rulmentilor (full ceramic) la roti, pedalier, rotite de schimbator; deja exista prezentari video in acest sens.
    Si eu mi-as dori asemenea rulmenti, cel putin la pedalier, dar fiind prea scumpi ma multumesc cu BB-ul ext. pe rulmenti industriali pe care il am.

  6. @mircea, daca micsorezi momentul cinetic al rotii asa cum zici tu, deja roata se opreste repede!…Clar!
    Energia cinetica(momentul cinetic) sau energia de miscare a rotii trebuie marita ca sa poti usura efortul uman, altfel OM-ul cade rapus de un efort inutil in etapele alea de peste 300 km.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.