Departamentul de curse al celor de la Trek este foarte solicitat. O echipă de 6 oameni trebuie să suporte munca pentru echipele profesioniste şi atleţii ce folosesc biciclete Trek. Ei testează noile produse şi încearcă să le facă pe cele actuale mai bune.

Echipa, care e un amestec de ingineri, foşti ciclişti şi mecanici, lucrează într-un spaţiu de aproape 300m², într-un colţ al sediului din Waterloo, Wisconsin. Fiecare bicicletă utilizată de triatlonişti sau de echipe de ciclism trece prin acest departament.

Aceste echipe au nevoie de aproximativ 1000 de cadre pe sezon, care variază de la cadre pentru donwhill cu noua fibră de carbon Session 9.9 până la concepte super-rapide pentru triatlon sau contratimp.

„The Race Shop” a fost înfiinţat la presiunile lui Lance Armstrong care dorea produse mai bune pentru Turul Franţei. „Punctul de plecare a fost odată cu începerea dominaţiei lui Lance”, spune Mark Andrews, inginer al departamentului de şosea şi triatlon. „Dedicarea resurselor pentru a sprijini echipele s-a dovedit a fi un avantaj imens pentru noi”.

Timp de mai mulţi ani acest departament a făcut parte din Advanced Concept Group sub comanda lui Andrews şi a lui Scott Daubert, care mai apoi a devenit omul de legătură al lui Lance Armstrong. La început „The shop” reprezenta doar un mic colţ în laboratorul prototip al celor de la Trek. Apoi, când Trek a devenit sponsorul tehnic al celor de la Astana în 2008, departamentul s-a mărit şi adevăratul departament pentru curse a început să funcţioneze.

„În 2008 am semnat cu Astana pentru a face tot echipamentul de la îmbăcăminte până la biciclete şi celelalte accesorii. La sfârşitul acelui an John Burke şi Joe V (vicepreşedintele Trek) se gândeau la o extindere a prezenţei noastre în rândul echipelor de ciclism. Am petrecut mult timp analizând ce ne-ar putea limita în ce am dori să facem şi de cât spaţiu şi câţi oameni am avea nevoie pentru asta.”

Expansiunea departamentului a permis companiei americane să fie parteneră pentru Martin Whiteleyʹs Trek World Racing şi C3 Gravity Program în 2010, iar în 2011 pentru încă o echipă din plutonul profesionist – Leopard-Trek.

„Alăturarea şi de alte echipe a fost posibilă deoarece am dezvoltat acest loc pentru a le sprijini aşa cum trebuie.  Aţi auzit despre multe echipe care nu au destule biciclete la fel de rapide sau noi scheme de vopsea sau produse noi, iar noi chiar nu avem probleme de acest gen”.

Cei care fac tot posibilul pentru a reuşi sunt inginerii, managementul de la Trek şi alte companii mai mici care furnizează diferite resurse. Fără acestea din urmă suportul acordat de Trek echipelor profesioniste nu ar fi la fel de eficient.

Desigur, nu se reduce totul doar la produse personalizate. Mai sunt o mulţime de lucruri de făcut. „Simpla ambalare a bicicletelor în cutii poate fi o provocare imensă”, spune Coates. „Trebuie să ne asigurăm că sunt toate vopsite perfect, că au dimensiunile ideale şi că au fost montate toate accesoriile; la acestea se mai adaugă livrarea la timp şi la locul potrivit”.   

sursa: bikeradar.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.