Magura este prima firma ce a produs frane hidraulice pentru cursiere. In urma cu multi ani au lansat modelele HS66 si HS77.  Acum nu se mai produc, dar Magura a lansat un model nou si revolutionar, frana hidraulica pe janta RT8-TT, pentru Road Team si Time Trial.

Frana RT8 seamana destul de bine cu o frana mecanica cu un singur pivot si tragere de sus. Se poate monta pe orice cadru, intocmai ca o frana mecanica de cursiera. Designul este bine finisat, aerodinamic si aspectuos, au aspect solid si compact. Manetele de frana se fabrica in doua variante, din carbon sau din aluminiu. Sunt manete speciale pentru bicicletele de Time Trial, fara schimbatoare incorporate. Corpul franei este din aluminiu si face legatura intre manete si conductele inchise ermetic. Franele functioneaza cu ulei mineral Magura Royal Blood. Tot asamblul franei este sigilat, imun la apa, mizerie si praf, nu necesita reglaje sau intretinere. Sabotii se schimba usor, la fel ca la o frana mecanica.

Principalele atuuri ale acestei frane sunt puterea mare de franare, modulatia fina, forma aerodinamica si greutatea mica. Lipsa frictiunii intre piese face ca orice apasare asupra manetei sa se transmita rapid si eficient. Sistemul complet cantareste 495g, putin mai mult decat sistemele mecanice, dar nu cu mult.

Singura bicicleta echipata pana acum cu aceste frane este Cercevo P5. Pentru sezonul competitional 2012, RT8-TT va aparea doar in dotarea acestei biciclete. Va fi de mare ajutor pe coborari, unde isi va etala din plin calitatile. Datorita fortei mari de franare se vor putea atinge viteze superioare, iar la intrarea in curbe se poate frana mai tarziu, castigand timp. Din iunie, va putea fi achizitionata la pretul de 600 de euro. Varianta RT6-TT cu manete de aluminiu costa doar 500 de euro.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.