Cacaua nu este doar un ingredient indispensabil pentru orice băutură de recuperare, ci potrivit nutriţionistei Christine Bailey noi cercetări au arătat că te poate ajuta şi în performanţa sportivă.

E cunoscut deja faptul că combinaţia de antioxidanţi, proteine şi carbohidraţi din ciocolata cu lapte este foarte bună pentru recuperare, însă mai nou se pare că ciocolata consumată înaintea antrenamentelor poate îmbunătăţi performanţele.

Cercetători din Australia au descoperit că consumul de băuturi pe bază de cacao bogată în flavonoizi ajută la reducerea tensiunii arteriale, creşte fluxul de sânge către muşchi şi reduce solicitările la care e supusă inima în timpul efortului.

În studiul efectuat la University of South Australia şi publicat în British Journal of Nutrition, cercetătorii au recrutat 21 de oameni cu o greutate mai ridicată, de vârstă mijlocie şi i-au împărţit în 2 grupuri. Primul grup a consumat o băutură cu un conţinut de 701mg flavonoizi, în timp ce al doilea grup a băut una cu cacao cu un conţinut mai scăzut de flavonoizi.

2 ore mai târziu, participanţii au pedalat pentru 10 minute la 75% din maximul frecvenţei cardiace. Rezultatele au arătat că după efort a apărut o modificare semnificativă a tensiunii arteriale. De fapt, creşterea tensiunii arteriale în diastolă a fost cu 68% mai mică printe cei care au consumat băutura cu conţinut de cacao bogată în flavonoizi, iar tensiunea arterială generală a fost mai mică cu 14%.

Cercetătorii au conclus că consumul băuturilor ce conţin cacao bogată în flavonoizi oferă mai puţin stres sistemului cardiovascular şi permite antrenamentelor să fie mai eficiente şi mai sigure.  

O analiză recentă publicată în American Journal of Hypertension, a confirmat efectul de reducere a tensiunii arteriale pe care îl are cacaua. Consumul a 15gr de ciocolată neagră pe zi (doar 30 calorii) a fost asociat cu scăderea tensiunii arteriale fără a câştiga în greutate sau apariţia altor efecte adverse.

Cacaua conţine o serie de nutrienţi care pot fi benefici pentru performanţele tale : vitaminele B, calciu, magneziu, aminoacizi şi alţi antioxidanţi. Mai conţine cafeină , care este cunoscută ca fiind benefică pentru sportivi – pe de-o parte pentru că stimulează mobilizarea acizilor graşi iar pe de alta prin economisirea rezervelor limitate de carbohidraţi din organism.

Cercetările au mai arătat şi că, cofeina reduce percepţia asupra efortului şi a oboselii. De obicei, o ciocolată caldă conţine 10mg cofeină, în timp ce un baton de ciocolată cu lapte 40mg. Chiar dacă nu sunt la nivelul unui espresso (100mg cofeină) mai conţin şi teobromină care are aceleaşi efecte cu ale cofeinei.

Pentru rezultate cât mai bune alege ciocolata cu conţinut mare de cacao – cicolata neagră care să conţină cel puţin 70% de cacao.

Beneficiile cacauei

Dacă consumi tipul potrivit de cacao în cantităţi controlate există o multitudine de beneficii pentru sănătate şi recuperare.

Producţia de energie: Cacaua e bogată în vitamine B, ce sunt necesare pentru mai multe procese metabolice printre care producţia de energie.   

Oasele: Este, de asemenea, o sursă excelentă de calciu, magneziu, zinc, toate acestea jucând un rol important în menţinerea stării bune a oaselor, cartilajelor şi a producerii de colagen.

Recuperare musculară: Pe lângă flavonoizi, cacaua mai conţine vitaminele antioxidante C şi E care combat radicalii liberi, care contribuie la inflamaţii şi dureri musculare.

Sprijin imunitar: În timpul exerciţiilor de anduranţă sistemul imun poate avea probleme, fiind mai vulnerabil la infecţii. Flavonoizii, vitaminele C şi E şi zincul ajută sistemul imunitar.

Creşterea masei musculare: Aminoacizii pe care îi conţine cacaua sunt cunoscuţi a fi esenţiali pentru cerinţele fizice şi activităţile atletice. Aceştia sunt necesari pentru creşterea masei musculare.

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.