Industry Nine e o mica firma specializata pe productia de butuci , spite si roti. Toate produsele lor sunt fabricate idividual, cu scule profesionale, tehnologii avansate si cu atentie la detalii.
Pentru rotile de cursiera i25 au folosit jante HEAD C2 si spite Sapim CX Ray. Rotile sunt foarte reusite, doar cu 33g mai grele dacat cele mai bune roti de la HEAD. Tinand cont ca HEAD Ardennes SL au jante de carbon, rotile de aluminiu de la Industry Nine sunt foarte competitive. Roata fata cantareste 636g, iar cea spate 832g.
Nine Industry au preferat jantele de aluminiu C2 pentru rotile i25, deoarece sunt mult mai ieftine si doar cu putin mai grele decat cele de scandium sau carbon. Intre rotile i25 si cele de la HEAD nu exista mari diferente. Au greutati apropiate, pretul este acelasi, iar performantele si rezistenta nu se deosebesc prea mult. Dar Industry Nine au un mare atu, si anume butucii proprii. Calitatea aceastora si metodele de fabricatie le intrec pe cele ale concurentei.
Majoritatea producatorilor fabrica clichetii si rotitele dintate prin frezare. Industry Nine folosesc pentru asta tehnologia EDM – Electrical Discharge Machining. Metalul este prelucrat cu ajutorul unui fir metalic strabatut de un curent electric, care permite o precizie mult mai mare decat alte metode. Datorita preciziei sporite se obtin suprafete mai clar conturate si unghiuri mai precise. Clichetii angreneaza rapid, iar butucii sunt silentiosi, fara acele pacanituri enervante.
La o rotire completa a rotii se aud 40 de clicuri, ceea ce inseamna ca clichetii sunt dispusi la 9 grade. Prin comparatie butucii Zipp au clichetii la 10 grade, HEAD la 15 grade, iar Mavic si DTSwiss la 20 grade! Si cea mai mica apasare asupra pedaleleor e transmita imediat la butuc, fara puncte moarte si fara pierderi de forta si energie. Materialul clichetilor si al inelului dintat este foarte tare si rezistent la uzura, un alt avantaj al tehnlogiei EDM.
Jantele au latimea de 23,5mm, profilul de24mm si sunt pentru cauciucuri cu camera. Datorita latimii mari rotile sunt foarte rigide si rezistente, se pot folosi cu cauciucuri mai late, ajuta la virajele stranse si sporesc confortul cursei. Roate fata are 20 spite iar cea spate 24 spite. Industry Nine isi fabrica de obicei propriile spite dar pentru aceste roti au ales cele mai bune spite de la Sapim, CX Ray. Butucul din fata are axul de 17mm, nu are flanse, spitele sunt aranjate radial si cantareste 78g. Butucul spate are ax de 15mm iar spitele sunt impletite in doua incrucisari si are 240g. Inelul dintat are 39 de dinti si trei clicheti.
Butucii se pot customiza in multe feluri. Standard sunt oferiti doar in trei culori – rosu, negru, argintiu. La alegere se pot vopsi in aproape orice culoare, inclusiv verde, auriu, mov sau roz. Si pentru spite si nipluri sunt disponibile mai multe culori. Tot la alegere se pot upgrada cu rulmenti ceramici, iar caseta se poate comanda pentru Shimano/Sram sau Campagnolo. Pretul unui set standard este de 1100$ fara QR.
EDM nu este altceva decat Electroeroziune cu fir de cupru; precizia fiind aceiasi ca si la prelucrarea prin frezare, numai ca necesita un volum mai redus de lucru si desigur cheltuieli mai mici.
Referitor la cele 40 de clicuri care se aud la o rotire completa a rotii este depasita de Mavic Crossmax SLR 2012 care are 48 de clicuri datorita inelului interior de 24 de dinti si cei 4 clicheti asezati in asa fel incat sa cupleaze 2 cate 2 pe rand si nu toti odata.
Din ce-am citit EDM ofera o precizie mai buna si poate fi folosita si pe materiale mai dure, care sunt mai greu de frezat.
Informatia cu clicurile e de la producatori, asa se lauda ei, nu am stat sa verific toata concurenta.
Sunt freze care lucreaza cu o precizie exceptionala si care este imposibil sa fie depasite de EDM. Problema este ca la frezare, volumul de lucru este mai mare, acolo se folosesc de regula materiale ”crude” care dupa prelucrare urmeaza sa fie tratate termic pe cand EDM-ul poate sa taie cu firul de cupru materiale extrem de dure, care nu mai necesita tratament….acesta fiind doar un exemplu.
Asta este diferenta, iar in cazul frezarii apar acele costuri mai mari, ori producatorii urmaresc sa scada cheltuielile, logic, nu?
Taierea cu fir in industria aeronautica se foloseste de multa vreme asa ca nu este o noutate ca s-a introdus si la biciclete.