Din fericire ciclismul este unul dintre sporturile cel mai puţin afectate de durerile articulare datorită lipsei de impacturi şi pentru că bicicleta preia cea mai mare parte din greutatea noastră. Dar acest lucru nu înseamnă că cicliştii sunt ocoliţi total de aceste afecţiuni.

Multe dintre durerile articulare au legătură cu artrita – în special osteoartrita şi artrita reumatoidă. Osteoartrita tinde să fie din ce în ce mai comună pe măsură ce vârsta creşte deoarece articulaţiile se deteriorează sau îşi modifică forma, dar aceasta poate afecta şi sportivii prin suprasolicitare.

Cel mai frecvent, osteoartrita este caracterizată de o reducere a cartilajului articulaţiei care lasă o zonă predispusă degradării din cauza contactului direct între oase. Artrita poate fi cauzată şi de o accidentare. Fostul ciclist Floyd Landis a avut parte de aşa ceva după ce a avut un şold fracturat ce a condus la o osteonecroză.

În cazul artritei reumatoide lichidul sinovial este afectat, făcând articulaţiile mai puţin flexibile – un exemplu clasic de boală autoimună în care sistemul imunitar îşi atacă propriile ţesuturi. O altă problemă comună este guta, cauzată de o creştere a concentraţiei acidului uric în organism. Acidul se transformă apoi în cristale microscopice care se adună în jurul articulaţiei.

Întrucât condiţia articulaţiilor afectează lichidul sinovial şi cartilajele, rezultând inflamaţii, o abordare nutriţională este utilă pentru susţinerea producţiei acestor substanţe.

Somonul şi peştele gras (macrou, sardine, hering, ton,păstrăv): Bogaţi în grăsimi omega 3, care au efecte antiinflamatorii şi a fost dovedit că scad simptomele osteoartritei şi artritei reumatoide. Sunt o sursă bună de proteine pentru repararea articulaţiilor distruse.

Ghimbirul: Rădăcina conţine gingerol, o componentă activă care se crede că opreşte organismul din producţia de substanţe inflamatorii. Încearcă să foloseşti rădăcina de ghimbir în combinaţie cu cartofi, curry, apa cu lămâie, ceaiul de ghimbir.

Cireşele: Sunt bogate în antioxidanţi, în special antocianide care ajută la prevenirea şi repararea prejudiciilor cauzate de radicalii liberi. Flavonoizii prezenţi în cireşe inhibă inflamaţiile şi reduc nivelul acidului uric în articulaţiile dureroase.

Alimentele bogate în beta caroten (morcovii, cartofii dulci, varza, pepenele galben, dovleac, caise): Carotenoizii reduc inflamaţiile şi ajută la reducerea durerii în cazul artritei reumatoide.

Nucile şi seminţele: Surse bune de vitamina E, grăsimi esenţiale, zinc – toate substanţe nutritive importante pentru producerea de prostaglandine antiinflamatorii.  

Fructele de pădure: Bogate în vitamina C, un element cheie în producerea de colagen, care este o componentă majoră a cartilajului. De asemenea, conţin bioflavonoizi antiinflamatori care ajută la inhibiţia enzimelor care distrug colagenul.

Cerealele integrale: Surse bune de magneziu necesar pentru producţia de acid hialuronic, care reprezintă mare parte din lichidul sinovial. Mai conţin şi seleniu, bun în cazul osteoartritei.

Ouăle: Bogate în aminoacizii necesari producţiei de keratină.

Laptele, brânza, iaurtul: Bogate în calciu, foarte important pentru oase. De asemenea, conţin magneziu, acid folic şi vitamine. 

sursa: bikeradar.com

5 COMMENTS

  1. Interesant articolul dar intra in contradictie cu ce mi-a spus ortopedul care m-a operat (proteza totala de sold stanga si dreapta). Inainte sa ma operez ,in perioada in care asteptam sa vad daca va fi necesara operatia sau nu una din intrebarile mele a fost cum pot ajuta organismul sa refaca sau macar sa incetineasca distrugerea cartilajului articulatiei soldului. Raspunsul doctorului (de fapt am trecut pe la mai multi si toti au dat acelasi raspuns) a fost ca nu am ce sa fac. Singurul lucru ce tine de alimentatie si poate ajuta articulatiile este slabitul (sau macar mentinerea greutatii). Tot apa de ploaie sunt si medicamentele gen Artrostop.
    Am fost in situatia sa sufar din cauza articulatiilor (si inca mai am o problema nerezolvata) si nici somonul,semintele, morcovii sau cheesburgerii de la McDonald’s nu au avut nici un efect,pentru ca desi mi se spusese ca nu vor avea efect eu am sperat si am incercat de toate poate-poate scap de cutit sau macar imi usureaza suferinta. In afara de anti-inflamatorii (gen Arcoxia sau Ketoprofen) nimic nu a avut efect si am ajuns ,oricum, la operatii.
    Asa ca va urez pofta buna !

  2. Arcoxia sau Ketoprofen – sunt analgezice antiinflamatoare care iti fac mai mult rau decat sa te ajute, mascheaza durerea si nu mai ai grija la miscarile pe care le faci. Rezulta o degradare mai intensa a tesuturilor.
    Sunt un posesor fericit de dubla hernie de disc, entorse la ambii genunchi etc. Ce ma ajuta sunt baile termale, inotul in general si suplimentele bogate in condroitin si glucosamin gen Artrostop, AnimalFlex sau alte suplimente.
    Pe langa asta trebuie sa ai grija la antrenamente, trebuie sa faci gimnastica de recuperare/corectare.
    Din pacate la noi tot ce se aude este – bisturiu – te abonezi la medic, evident pe bani grei.

  3. Animal Flex extraordinar dar trebuie un tratament de cel putin 3 luni. Alte suplimente cu condroitina si glucozamina bine dozate care ar mai fi?

  4. ba fratele meu pe mine ma intereseaza ce sa fac sa impiedic corpul sa produca lichid sinovial cum as putea sa imi fac corpul sa produca lichid sinovial mai incet , macar 3-4 zile

  5. Foarte interesant, dorește încetinirea producție lichid sinovial ,din cîteodată știam eu lichidul sinovial este un deficit după vîrsta 40 de ani….

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.