Pentru sezonul 2012-2013, Shimano a lansat un nou grupset SLX destinat tuturor tipurilor de ciclism montan. Grupul Shimano SLX a primit multe din caracteristicile grupurilor superioare XT si XTR, dar la un pret mult mai mic.Angrenajul este oferit in doua variante, cu trei foi si cu doua foi. Angrenajul triplu FC-M670 are foile de 42-32-24 dinti, iar angrenajul dublu FC-M675 are trei versiuni 40-28, 38-26, 36-24. Bratele cu tehnologia Hollowtech 2 sunt late si solide, ceea ce asigura o rigiditate sporita si o transmisie foarte buna a fortei. S-a renuntat la foaia de 22 de dinti, deoarece foaia de 24 in combinatie cu pinionul de 36 ofera un raport suficient pentru orice panta.

Schimbatorul de pinioane este fabricat in mai multe variante : un model cu cusca lunga pentru angrenajul triplu si unul cu cusca medie pentru angrenajul dublu. Tehnologia Shadow Plus, prezenta pana acum doar la XTR, a aparut acum si la SLX. Cu ajutorul sistemului Shadow Plus, cusca schimbatorului poate fi blocata, astfel fiind impiedicata sa se balanseze si sa loveasca lantul de cadru. O alta inovatie a noilor schimbatoare Shimano este prinderea Direct Mount RD. Practic, partea superioara a schimbatorului care se prinde de ureche, precum si urechea sunt eliminate. Aceste doua piese sunt inlocuite cu una singura, asemenea unei urechi mai lungi, care sa prinde direct de schimbator, eliminand o articulatie. Deoarece partea superioara este demontabila. noile modele de schimbatoare pot fi foarte usor convertite.

Schimbatorul de foi este disponibil in patru variante, avand prindere cu colier in partea de sus sau in partea de jos (low clamp si hight clamp) si prindere direct pe cadru sus sau jos (direct mount low si direct mount hight). Pentru ca schimbatorul sa fie folosit in combinatie cu cadrele cu suspensie si anvelopele 29er, forma custii a fost reproiectata. De asemenea, aceasta permite lantului sa treaca fara a se freca de lame, indiferent de viteza selectata.

Manetele schimbatoarelor sunt similare cu cele XT si XTR, avand o actionare ferma si rapida. Maneta stanga prezinta un comutator ce-i permite sa fie folosita si pentru agrenajul triplu si pentru cel dublu. Prinderea pe ghidon se poate face cu colier sau prin sistemul ISPEC impreuna cu maneta de frana.

Franele SLX sunt acum dotate cu discuri sandvis formate dintr-un strat din aluminiu invelit in otel. Aceste discuri miscoreaza caldura generata de franare cu 100°C. Etrierele au pistoane ceramice si beneficiaza de tehnologia Ice Tech, reprezentata de un radiator de aluminiu ce ajuta mult la racire iar placutele de frana sunt imbunatatite cu o aripioara din aluminiu, temperatura scazand, astfel, cu inca 50°C. Manetele de frana au sistemul Servo Wave si sunt mai mici, mai scurte si mai usoare. In ceea ce priveste discurile, aici se poate opta intre trei dimensiuni: 160, 180 si 203 mm, disponible cu prindere center lock sau in sase suruburi.

Butucii SLX prezinta conuri si cuvete si sunt foarte bine sigilati si usor de ajustat. Se poate alege intre doua variante: QR de 5mm pe fata si spate, sau ax de 15mm pe fata si de 12mm pe spate. Butucul spate are doua perechi de clicheti pentru o cuplare rapida si este fabricat numai cu prindere pentru disc center lock, dar se pot gasi si adaptoare pentru discuri cu sase gauri.

Shimano inca nu a dezvaluit niciun indiciu despre greutate si pret. Pinioanele si lantul nu au fost prezentate, de unde putem presupune ca le vor folosi tot pe cele vechi.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.