Din primul moment in care am vazut o roata Crank Brothers, am fost impresionat de designul simplu, eficient si frumos. Aceste roti au o constructie deosebita si au adus multe inovatii surprinzatoare. De la modul de atasare a spitelor pe janta si la lungimea enorma a niplurilor de aluminiu, totul creaza o roata unica. Si maneta de strangere a rotilor beneficiaza de o inovatie interesanta. Maneta este impartita in doua segmente ce sunt stranse pe rand pentru a fixare mai sigura a rotii. Rotile CB se impart in cinci categorii: Cobalt 26er, Cobalt 29er, Iodine, Opium si Sage.

Crank Brothers Cobalt sunt pentru biciclete de XC cu roti de 26”. Modelul de varf numit Cobalt 11 are jante din carbon, ceea ce aduce setul de roti la o greutate de doar 1380g. Jantele au latimea de 19mm sunt doar pentru frana disc si sunt compatibile tubeless. Cele 24 de spite din inox sunt cu doua diametre 2-1,5-2mm. Niplurile din aluminiu sunt foarte lungi, au aceeasi lungime ca si spitele. Capatul spitelor se ataseaza de o proeminenta de pe janta, iar niplurile de prind de flansele speciale ale butucilor. Butucul din fata se invarte pe doi rulmenti si vine in doua variante, cu ax de 9mm sau cu ax de 15mm. Butucul din spate are patru rulmenti si poate fi dotat cu doua modele de ax. Unul de 135x10mm QR si unul 142x12mm Thru Axle. Modelele inferioare au jante din aluminiu, spite putin mai groase  si cantaresc mai mult. Cobalt 3 are 1500g per set, iar Cobalt 2 are 1690g.

Crank Brothers Cobalt 29 sunt create pentru anvelopele de 29”. Modelul de varf Cobalt 29er 11 are aceleasi caracteristi cu modelul de 26”. Doar greutatea e mai mare cu 50g. La fel si modele inferioare, la care difera doar diametrul jantei si greutatea putin mai mare, Cobalt 29er 3 avand 1670g iar Cobalt 26er 2 – 1773g.

Rotile Iodine sunt pentru All Mountain, un XC mai agresiv pe teren mai accidentat. Setul de Iodine 3 cantareste 1765g, iar Iodine 2 au 1850g. Plusul de greutate vine de la jantele de aluminiu late de 21mm, si spitele de 2-1,8-2mm. Butucul fata cu doi rulmenti e disponibil in doua variante, cu ax de 15mm QR sau 20mm Thru Axle. Butucul spate are 4 rulmenti si doua modele de ax, 135x10mm QR sau 142x12mm Thru Axle. Ca si la celelalte modele jantele sunt doar pentru frana disc iar butucii compatibili cu discuri cu sase gauri.

Crank Brothers Opium 3 sunt roti solide de downhill. Jantele late de 24 mm fabricate din aluminiu 6061 sunt facute sa reziste socurilor si loviturilor. Sunt compatibile tubeless si suporta anvelope de pana la 2,8”. Cele 24 de spite din inox sunt groase de 2mm, iar niplurile sunt fabricate din aluminiu 7075. Butucul fata are doi rulmenti si ax de 20mm Thru Axle iar cel din spate are patru rulmenti si ax de 150x12mm Thru Axle. Angrenarea se face prin intermediul a sase clicheti. Setul de roti cantareste 1935g.

Crank Brothers Sage 2 se adreseaza pasionatilor de freeride. Greutatea de 2172g se datoreaza jantelor late de 24mm ce au in plus o intaritura pe partea dinspre interior pentru o extra-rezistenta. Au tot 24 de spite impletite in doua incrucisari ca si modelele anterioare. Butucul fata are 2 rulmenti si un ax supradimensionat de 20mm. Butucul spate are axul lung de 150mm si gros de 12mm iar sistemul de angrenare beneficiaza de sase clicheti.

Preturile acestor roti sunt destul de mari, un set de Cobalt 11 sare de 2000€, Iodine 3 si Opium 3 ajung la 1000€ iat Sage 2 costa 600€.

4 COMMENTS

  1. Stiu ca aveau probleme cu freehub-ul , se uza prematur ( unii spun ca n-au mers 200km si pinioanele deja sapasera adanc ) , cu noile modele or fi reusit sa rezolve problema ?

  2. Pinioanele pot sapa adanc in toate freehub-urile din aliaj de aluminiu din cauza acelui lock-ring care este insuficient strans, adica sub 40 N.m.
    Lock-ringul este marcat, iar producatorul recomanda folosirea cheii dinamometrice.
    Important este atunci cand montezi caseta sa ai cu adevarat abilitati mecanice si nu mai este nevoie de aceasta cheie.
    Am intalnit asemenea piulite slab stranse iar pinioanele se miscau cu usurinta pe caseta; in asemenea situatie e si normal ca freehub-ul sa se uzeze prematur.

  3. Cauta pe net reviewuri despre rotiile astea , o sa vezi ca s-a intamplat la 90% din utilizatori , partea buna e ca Crank Brothers iti schimba moka caseta fara prea multe intrebari pt ca stiu despre ce e vorba 🙂

  4. Eram curios sa vad din ce aliaj este facuta caseta de pinioane, insa n-am gasit, ori n-am cautat suficient, dar cert este ca n-au folosit aluminiu 7075-T6.
    Daca iti shimba gratis caseta, sunt constienti ca folosesc un aliaj de proasta calitate.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.