Ajustările dinaintea cursei/antrenamentului

Nu este nimic mai enervant decât să aştepţi alţi rutieri să îşi ajusteze şi verifice bicicleta înainte de a porni la drum – iar dacă şi tu procedezi la fel, pe lângă prieteni vei pierde şi timp preţios. „În momentul în care te-ai hotărât să te urci în şa trebuie să ştii că bicicleta este pregătită, aşa că întotdeauna pregăteşte-o imediat după terminarea unei ieşiri”, spune Wadsworth.

„Astfel orice lucru care trebuie rezolvat va rămâne foarte proaspăt în mintea ta şi vei şti exact ce trebuie să faci. Curăţă bicicleta, dă lanţul cu ulei dacă e nevoie, verifică roţile şi asigură-te că ai pompa, camere de rezervă şi levierele”.

„Dacă ai pană la maşină nu o abandonezi acolo până data viitoare când ai nevoie să pleci undeva – remediezi imediat problema, ceea ce ar trebui să faci şi cu bicicleta ta”.

Iar pentru cei care suferă de o adevărată obsesie în ceea ce priveşte verificarea bicicletei şi a echipamentelor cel mai bine ar fi să îşi facă o listă cu tot ce au nevoie.

Evitarea dealurilor

Pedalatul la viteză mare îţi dă o senzaţie frumoasă, dar orice ciclist ştie că pentru a progresa trebuie să abordeze şi căţărări. „Oricine spune că nu e bun pe urcări se înşeală – ei doar le evită deoarece cred că nu sunt buni”, spune Wadsworth. Asta nu înseamnă că trebuie să cauţi cel mai mare deal şi apoi să îl urci.

„Încorporează pe traseul tău dealuri mai mici, cu pante între 4% şi 8% pe care să le poţi urca în maximum 2 minute. Încearcă să păstrezi aceeaşi cadenţă pe întreaga perioadă de ascensiune şi încearcă să pedalezi în forţă”.

El crede că dacă vei adăuga 2-3 căţărări de 30 de minute pe săptămână, vei începe să te bucuri de ele şi nu le vei mai ocoli ci le vei căuta. De aici începi să te concetrezi mai mult pe putere – abordarea fiecărei căţărări progresiv la aceeaşi cadenţă – decât pe viteză, aici se află adevăratele progrese.

Şi dacă tocmai ai terminat o ascensiune nu lua piciorul de pe „acceleraţie”. „Când te apropii de finalul căţărării o accelerare te va ajuta să te desprinzi de rivali atunci când vine vorba de o cursă”.

Propriul vraci

Cicliştii sunt adesea foarte atenţi cu corpurile lor, iar când intervine o problemă au tendinţa de a se diagnostica singuri.

„Leziunile minore diagnosticate greşit pot deveni în timp probleme serioase precum rupturile musculare sau durerile de spate”, spune Joy Potts, fost ciclist care şi-a deschis o clinică specializată în accidentările sportivilor. Când ai o durere sâcâitoare cel mai indicat este să mergi la doctor cât mai repede.

Astmul, un murmur cardiac, tensiunea arterială ridicată sau anemia pot contribui la scăderea nivelului de energie. Fă-ţi analizele de sânge pentru a verifica „rezervele” de fier.

Alimentarea necorespunzătoare

Nu oferi organismului tău surprize neplăcute. „Destul de des se întâmplă ca sportivii să participe la o competiţie cu un sponsor care se ocupă cu nutriţia şi pentru asta ei utilizează produsele acelei companii chiar dacă nu le-au mai încercat”, spune Rabin.

„Acest lucru duce la crampe şi dureri de stomac care te vor face să te simţi slăbit”. În timpul antrenamentelor trebuie să exersezi strategia nutriţională pentru a afla ce produse îţi fac bine.

De asemenea, înainte de a porni la drum pregăteşte-ţi mâncarea pentru întoarcere. Există o fereastră optimă de 45 de minute pentru refacerea depozitelor de glicogen după o zi lungă de pedalat. După acest timp muşchii nu vor mai fi capabili să îşi refacă depozitele de energie.

Lipsa somnului

„În timpul somnului celulele afectate de exerciţii sunt reparate”, spune profesorul Jim Horne de la Universitatea  Loughborough.

Un somn suficient de lung te va scuti şi de durerile de cap. Un studiu din 1999 a descoperit că cicliştii au de 2 ori mai multe dureri de cap decât oamenii obişnuiţi. Horne spune că acest lucru este cauzat de dilatarea vaselor de sânge şi a sinusurilor în timpul efortului.

Vestea bună este că durerile de cap au fost mai rare atunci când cicliştii au dormit mai mult. Unele persoane sunt obişnuite să doarmă 5 ore, altele 10. „Sportivii care îşi solicită corpul mult vor avea mai multe beneficii dacă au un somn mai lung”, spune Horne.

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.