Mulţi ciclişti suferă de o formă sau alta a durerii de picioare, în special după drumuri mai lungi. De multe ori schimbarea pantofilor este suficientă pentru rezolvarea acestor dureri iar dacă asta nu funcţionează, un set nou de pedale poate elimina problema. Dacă ai încerfcat ambele opţiuni iar durerile persistă, există alte câteva trucuri ce te-ar putea ajuta.

Majoritatea durerilor pe care cicliştii le resimt se află în talpă – fierbinte, senzaţii de arsură, durere – şi sunt cauzate de nervii degetelor.

Pentru a ajunge până acolo ele „călătoresc” printr-un spaţiu îngust între metatarsiene, în zona în care cicliştii îşi amplasează de obicei plăcuţele pe pantofi. Aceşti pantofi sunt inflexibili iar picioarele se umflă din acest motiv, complicând lucrurile: cu cât plimbarea este mai lungă iar vremea mai caldă cu atât creşte pericolul apariţiei acestor dureri.

Aproape toate soluţiile pentru durerile de picioare au ca scop fie acordarea acestor nervi mai mult spaţiu fie eliminarea presiunii. Aşa că încercarea unor pantofi mai mari sau a curelelor de prindere în pedală reprezintă nişte soluţii.

Greg LeMond este un caz celebru de ciclist ce avea probleme teribile cu picioarele şi a ajuns să poarte pantofi fabricaţi special pentru el. Shimano produce astfel de pantofi personalizaţi care ar merita încercaţi, principiul acestora fiind că un pantof modelat fix după forma piciorului nu mai are nevoie de curele pentru a fi strâns.

Acordă atenţie şi şosetelor: picioarele cu oase subţiri au nevoie de şosete mai groase în timp ce pentru picioare mai mari e mai recomandată folosirea unor şosete mai subţiri.

Tălpile interioare cu formă specială pot contribui şi ele la eliminarea durerilor. Caută-le pe cele cu „buton metatarsian” – o mică ridicătură care întinde metatarsienele şi oferă mai mult spaţiu astfel nervilor. Specialized sunt cei mai cunoscuţi la acest capitol pentru sistemul lor Body Geometry.

Redistribuirea presiunii din această zonă poate fi făcută printr-o serie de măsuri, de exemplu prin folosirea unor plăcuţe cu o platformă largă şi folosirea unor tălpi interioare rigide. De asemenea, trebuie scoase tălpile interioare şi verificată suprafaţa pantofului pentru a te asigura că nu prezintă nereguli.

Dacă nici una din soluţiile propuse până acum nu funcţionează atunci mută plăcuţele cât mai jos îţi permit pantofii.

Merită menţionat faptul că dacă durerile apar doar la unul din picioare este foarte posibil să fie din cauza neuralgiei Morton – afecţiune benignă caracterizată de afectarea nervilor interdigitali ai piciorului, în special în spaţiul III.

sursa: bikeradar.com

1 COMENTARIU

  1. Foarte interesant articolul.
    As fi preferat sa gasesc variante de rezolvare si pentru un buget mai restrans. De exemplu, dureri ale talpilor pot aparea si din cauza folosirii unei incaltari cu talpa moale pe o pedala cu platforma ingusta. Se creaza astfel linii inguste de presiune ce duc la amorteala, respectiv dureri. Pentru acest gen de situatie, eu cred ca ar fi o solutie abordarea incaltarilor de tip SPD. In acest context se poate discuta de o inlaturare a punctelor de presiune numai cu conditia ca talpa sa fie una destul de rigida pentru a disipa efortul pe o suprafata cat mai mare din talpa. Daca ar fi sa ne referim la situatia pedalatului pe sosea sau MTB, atunci vorbim de o talpa foarte rigida pentru sosea si o talpa ceva mai flexibila pentru MTB. La MTB trebuie sa tinem cont ca exista portiuni de push-bike unde o talpa rigida si lipsita de crampoane ar fi foarte periculoasa.
    O alta varianta propusa de un amic ar fi folosirea batranelor ratrape. Prin fixarea pe pedala se poate obtine o pozitie optima a talpii la impingere formandu-se contextul unui pedalat corect. Eu ma opresc din comentat referitor la acest sistem deoarece nu il stapanesc si risc sa fac doar presupuneri, poate chiar presupuneri eronate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.