Săptămâna trecută am găsit în piaţă la vechituri un butuc Sachs Duomatic. E un butuc cu două viteze integrate dar fără schimbător. Schimbarea vitezei se face apăsând uşor de pedală înapoi. Nu trebuie apăsat prea tare deoarece intra în acţiune
frâna torpedo şi bicicleta se opreşte. Am folosit cu mulţi ani în urma un astfel de butuc, abia aştept să-l montez şi pe acesta pe o bicicletă. Până voi aduna şi restul componentelor, i-am aplicat un service de 5 stele. Am făcut pozele chiar în timp ce lucram la el.

Întâi am dezfiletat conul de pe partea dreaptă.

Am scos conul si capul de angrenare, prin dreapta.

Am scos şi celelalte piese din carcasă.

Braţul frânei şi coroniţa de pe partea stângă. Le-am curăţat cu o cârpa si degresant. Coroniţa trebuie ştearsă cu grijă deoarece se poate îndoi uşor.

Am uns coroniţa cu vaselină şi am aşezat-o pe conul de pe braţul frânei. Deasupra am montat inelul de frânare. Cele două aripioare trebuie potrivite în debitările de pe con.

Această piesă cu doi clicheţi realizează angrenarea butucului.  Am infiletat-o pe piesa melcată având grijă să introduc capatul siguranţei în gaura de lângă clichet.

Pentru a scoate coroniţa exterioara am folosit o şurubelniţă lată. Am împins cu grijă inelul de protecţie în afară, fără să-l îndoi.

Pinionul poate să rămâna pe poziţie. Eu l-am scos cu ajutorul a doua şurubelniţe subţiri. Mare grijă, inelul de fixare poate să sară brusc şi să lovească tare.

Piesele exterioare ale capului de angrenare.  A treia piesă de jos este un distanţier ce se poate monta în faţa sau în spatele pinionului pentru a-l alinia cât mai bine cu foaia.

Piesele interioare al capului de angrenare. A fost cam dificila scoaterea lor, acele mici axuri nu voiau să iasă. Am reuşit să le atrag cu un magnet puternic.

Am uns cu vaselină coroniţa exterioară, am pus-o la locul ei şi am montat inelul de protecţie.

Capul de angrenare cu rotiţele si coroniţa, gresate şi montate.

Toate piesele fiind pregatite am trecut la asamblarea butucului. Întâi am introdus piesa cu clicheţi prin partea dreaptă.

Apoi am introdus braţul franei si inelul de frânare în partea stângă.

Prin dreapta am introdus capul de angrenare.

Axul se introduce prin stânga şi se înfileteaza conul exterior. Se moteaza pinionul şi e gata.

5 COMMENTS

  1. Te felicit si iti multumesc totodata pentru efortul de a oferi aceste informatii utile.

  2. eu am scos pinionul cu totul ca in a 3 poza sa il sterg si sa ii dau cu vaselina lam pus la loc dar nu mai schimba a ramas pe a 2 si merge foarte greu .ce sa ii fac

  3. buna ziua ! am un butuc duomatic flichtel&sachs 28 si cred ca acum 10ani cind l am demontat, am pierdut un pinion din interior, l am gasit pe internet se cheama drivering sau springring , as vrea daca se poate sa l cumpar sau vre un butuc complet (roata sau chiar bicicleta completa) , multumesc, ast rasp pe dsubici@yahoo.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.