Paolo Tiralongo (Astana) a câştigat prima etapă cu final în căţărare, din cele şapte ale ediţiei cu numărul 95 a Turului Italiei. Italianul a răspuns, pe ultimii 500 de metri ai căţărării finale spre Rocca di Cambio, unui atac al învingătorului de anul trecut Michele Scarponi ( Lampre – ISD), pe care l-a întrecut cu 100 metri înainte de sosire. La trei secunde în urma celor doi italieni a trecut linia de finish Fränk Schleck de la RadioShack-Nissan.

Cum purtătorul tricoului roz, Adriano Malori (Lampre) nu a putut ţine ritmul pe ultima căţărare, de categoria a 2-a, Ryder Hesjedal (Garmin-Barracuda) a preluat conducerea clasamentului general, devenind primul canadian care îmbracă acest tricou în competiţia italiană. Câştigătorul etapei a urcat pe locul second la general, la 15 secunde de Hesjedal, la alte două secunde în spate urcând Joaquin Rodriguez (Katusha).

De la startul manşei Matteo Rabottini (Farnese Vini-Selle Italia), Mirko Selvaggi (Vacansoleil-DCM), Fumiyuki Beppu (Orica-GreenEdge) şi Reto Hollenstein (NetApp) au format, cu acordul plutonul, evadarea zilei. Au ajuns în acestă formaţie cu un avans de 7’49”, la prima căţărarea a zilei, Colle Galluccio (cat. a 3-a), la kilometrul 101 al cursei, din cei 202 ai etapei dintre Recanati şi Rocca di Cambio.

Pe masură ce ascensiunea finală se apropia simţind că evadarea nu are şanse, Rabottini şi-a părasit colegii de evadare, dar a fost ajuns la 13,6 km de final de Stefano Pirazzi (Colnago-CSF Inox). După alţi 3 km grupul de frunte a fost întregit de Jose Herrada de la Movistar. Cu mulţi kilometri de evadare în picioare italianul a fost lăsat în urmă.

Pirazzi a fost cel care a muncit cel mai mult în faţă, ducând trena, dar înainde de a aborda partea finală a căţărării, de altfel cea mai înclinată, a fost obstrucţionat de o motocicletă din caravană pierzând contactul cu Herrada. Dar şi acesta din urmă a fost prins de pluton cu 700 de metri înainte de finish. După alţi 200 de metri Scarponi a acelerat, urmat de Tiralongo care l-a şi întrecut pe ultimii 100 de metri.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.