Dacă te uiţi cu atenţie la cadrul noii biciclete Speedmax CF Evo, primele lucruri care îţi sar în ochi sunt furca, seat tube-ul şi down tube-ul. Acestea sunt curbate în faţă, dar forma conică se opreşte brusc.

Cei de la Canyon au construit un prototip reglabil şi l-au testat în tunelul de vânt Mercedes Petronas Drag2Zero din Marea Britanie. Aceste teste au dus la câteva optimizări minore ale formei profilului. Rezultatul a constat într-un cadru care este mult mai alunecos, cu 25% mai stabil în vântul lateral, cu 15% mai rigid şi cu aproximativ 300g mai uşor.

Stabilitatea cadrului este o victorie mare şi un lucru pe care Michael Rich l-a subliniat ca fiind important. Cu cât mai puţină energie utilizată pentru „a lupta” cu vântul, cu atât mai multă energie folosită pentru propulsarea bicicletei.

Canyon va oferi modelul Speedmax CF Evo în 3 mărimi: S (54cm pentru seat tube), M (56cm) şi L (58cm), toate crescând proporţional în dimensiunile seat tube-ului, top tube-ului, head tube-ului, distanţa dintre cei 2 butuci ş.a. Toate mărimile au un head angle de 73.25° şi un seat angle de 73.5° sau 76.5°, în funcţie de tija de şa aleasă.

Canyon Speedmax CF Evo va fi echipată cu Shimano Dura-Ace sau Ultegra Di2, grupul electronic având bateriile plasate în interiorul cadrului.

Alegerea roţilor se va face dintre Mavic, Reynolds sau Zipp în timp ce şaua va proveni de la Selle Italia. Această bicicletă este un model construit pentru 2013 şi va fi disponibilă de la jumătatea lunii octombrie.

Modelul a fost folosit în premieră în etapa a 4-a a Turului Italiei, ce se află în aceste zile în desfăşurare, de către echipa Katusha care a obţinut un surprinzător loc 2 la contratimpul pe echipe.

surse: roadbike.de, bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.