Poziţia în grup

Planifică-ţi poziţia în care te vei afla în grup în ultimul kilometru. De obicei poziţia a patra este cea mai bună pentru că vei sta în plasa celor mai rapizi ciclişti din grup. Cu cât eşti mai mult timp protejat de vânt, cu atât vei avea mai multă energie pentru efortul final. Ţine capul sus şi urmăreşte ce fac ceilalţi pentru a te asigura că nu vei rămâne blocat sau că vei pierde contactul cu cei din faţa ta.

Aşteaptă..

Aşteptarea momentului potrivit reprezintă cheia unui sprint reuşit. Întotdeauna este bine să aştepţi ca altcineva să facă prima mişcare, ca mai apoi să sari imediat în spatele său. Când crezi că şi-a epuizat forţele, treci în faţă şi sprintează cu toată puterea. Cei mai mulţi ciclişti sprintează prea devreme şi se epuizează înainte de a trece linia de sosire în frunte. Dar nici nu amâna prea mult momentul, pentru că atunci va fi prea târziu.

Alege viteza potrivită

Selectează un pinion pe care poţi câştiga viteză maximă foarte repede. Nu fă greşeala de a alege un pinion prea mic care să te facă să pierzi prea mult timp şi energie în încercarea de a accelera. De asemenea, nici opusul nu e indicat adică un pinion prea mare care să te facă să pedalezi în gol. Această alegere depinde şi de profilul traseului.

Poziţia mâinilor pe ghidon

Apucă ghidonul puternic de mânerele de jos. Această poziţie pe bicicletă îţi va oferi stabilitate, aerodinamicitate, dar şi un centru de greutate mai jos. Nu uita să ţii capul sus pentru a vedea pe unde mergi.

Pedalează ridicat din şa

Apasă cu mâinile pe ghidon şi împinge pedala cât de tare şi repede poţi. Încearcă să menţii o poziţie a corpului cât mai dreaptă, fără a risipi energie prin mişcările în lateral ale corpului. După ce prima pedală ajunge jos, împinge cu celălalt picior cât de tare poţi pentru a creşte cadenţa la maximum cât mai repede posibil. Acestea sunt momentele în care forţa şi stabilitate devin vitale pentru pedalat, iar o musculatură a trunchiului dezvoltată te va ajuta.

Din nou

Fii pregătit să repeţi sprintul în caz că cineva te ajunge din urmă. Este o tactică foarte bună dacă eşti destul de încrezător în forţele tale pentru a începe un sprint la o anumită viteză, iar apoi cu rezervele de energie rămase să mai accelerezi o dată. Această a doua mărire a vitezei îi va demoraliza pe ceilalţi.

Repetă

Exersează sprinturi de diferite lungimi. Încearcă sprinturi lungi, în căţărare şi chiar în coborâre, acestea din urmă fiind mai dificile pentru că e mult mai uşor şi pentru ceilalţi să accelereze. Alege o şosea mai puţin circulată şi dintr-un grup fă sprinturi în faţă sau lasă-te puţin în urmă şi sprintează pentru a ajunge în grup din nou.

Sprinturile repetate de unul singur, cu momente de recuperare între ele, te vor ajuta să îţi îmbunătăţeşti tehnica de sprint.

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.