Când intri într-un magazin de biciclete există o mulţime de produse dintre care poţi alege atunci când vine vorba de produse energizante pentru ciclism. Dar ce conţin ele şi au ele vreun efect?

Acestea sunt, în general, un amestec de zaharuri, săruri şi apă. Cercetările din ultimii 30 de ani au fost foarte edificatoare în sensul că un amestec de carbohidraţi şi apă îmbunătăţeşte performanţele prin menţinerea nivelului de zahăr din sânge în timpul efortului. Unele produse pot conţine şi alte elemente nutritive precum cofeina sau proteine, dar acestea sunt băuturi mai avansate.

Produsele destinate obţinerii de energie există în mai multe forme: geluri energizante, produse de mestecat, batoane energizante sau băuturi.

Gelurile energizante

Un gel energizant e o formă concentrată de zaharuri. Îţi oferă un impuls energetic, ce este simplu de digerat şi absorbit. Nu ocupă prea mult spaţiu în buzunare şi poţi lua cu tine mai multe când pleci într-o tură. În general se folosesc doar în antrenamente şi curse, iar cantitatea de energie pe care o oferă te poate ajuta.

Dacă te uiţi pe amabalajul gelului la ingediente, acesta ar trebui să conţină o combinaţie de maltodextrină sau glucoză cu fructoză.

Produse de mestecat

Acestea sunt nişte bucăţi de mici dimensiuni, se aseamănă un pic cu jeleurile. Sunt simplu de folosit în timpul antrenamentelor şi te pot ajuta atunci când pedalezi într-un grup care merge puternic şi nu ai prea mult timp pentru alimentaţie. Ar trebui să testezi câteva variante pentru a vedea care îţi place mai mult, dar toate sunt folositoare datorită conţinutului de zahăr. Ai putea chiar să le înlocuieşte cu jeleuri clasice care sunt destul de similare, dar mai ieftine.

Batoanele energizante

Un baton energizant este asemănător unuia cu cereale. Cu toate acestea, tendinţa este de a fi făcute din zaharuri mai simple decât batoanele cu cereale pentru a putea fi absorbite şi digerate mai uşor. Ele oferă o altă cantitate concentrată de energie, dar de această dată cu mai multă substanţă, iar într-o cursă mai lungă te vor ţine mai mult decât un gel.

Ar trebui să le iei în ture mai lungi când vrei ceva mai asemănător unui aliment decât unui produs dulce. Sunt folositoare în special atunci când intensitatea este mai scăzută şi ai timp să le mesteci şi să le digeri.

La fel ca şi în cazul gelurilor trebuie să cauţi batoane ce au o combinaţie de zaharuri simple. Dacă este vorba de un antrenament sau o tură mai lejeră cele mai indicate batoane sunt cele pe bază de ovăz sau cereale.

Băuturile energizante

O băutură de acest gen conţine carbohidraţi care îţi oferă necesarul de zaharuri simple şi apă în timpul efortului. Pe lângă acestea, mai oferă şi electroliţi  care vor ajuta organismul să reţină lichidele.

Ar trebui să le foloseşti în timpul antrenamentelor pentru a-ţi maximiza performanţele, pentru a amâna apariţia oboselii şi pentru a evita deshidratarea. 500-750ml pe oră ar fi suficienţi, în funcţie şi de intensitatea antrenamentului şi a temperaturii.

Ideală este o băutură ce conţine 6-8g de zahăr la 100ml de lichid. Îţi poţi face chiar şi singur acest gen de băutură cu suc de fructe si un pic de sare.

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.