Canyon Bicycles nu este ca celelalte companii tadiţionale. În loc să urmeze modul tipic de distribuţie la mai multe nivele, ei merg direct către consumator, punând la vânzare o gamă largă de biciclete de şosea şi mountain bike direct pe site-ul lor.

Depozitul celor de la Canyon, dar şi showroom-ul, zona de asamblare şi toate birourile se află întro-o clădire lângă râul Mosel, în oraşul Koblenz din Germania. Aproape 300 de angajaţi lucrează aici, cu cele 2 părţi ale operaţiunilor separate în 2 regiuni distincte: birourile la etaj, iar zona propriu-zisă de asamblare la parter.

Modelul de vânzare a bicicletelor direct la consumator este unul admirabil din punctul de vedere al unei afacerii. Compania spune că acest tip de vânzare este responsabil şi de preţurile rezonabile. Însă pe lângă acestea, vânzarea directă presupune şi rezolvarea tuturor problemelor cu livrarea bicicletelor. La acestea se adaugă şi faptul că clienţii se află la distanţă şi este esenţial ca bicicletele să ajungă în condiţii perfecte.

Unul dintre cele mai impresionante aspecte ale procesului de control al calităţii la Canyon este noul computer CT ce a costat 350000€. Acesta foloseşte o cameră cu raze X pentru a inspecta piesele şi cadrele, fără a produce vreo distrugere. Cei de la Canyon susţin că sunt singura companie care deţine un astfel de computer din industria bicicletelor.

Inginerii de la Canyon folosesc noul computer pentru cercetare şi dezvoltare. O scanare completă de 10 minute poate verifica foarte repede un cadru. Cu toate acestea, Vincenz Thoma (product designer), recunoaşte că numai 10% din timp este atribuit acestui sector, restul timpului computerul este utilizat la controlul calităţii.   

Ca şi celelalte mari companii, Canyon deţine şi un laborator pentru teste unde mai multe maşini distrug cadre, furci şi alte componente, teste ce sunt foarte importante pentru cercetare şi dezvoltare.

Asamblarea completă a bicicletelor se află la capătul opus secvenţei de producţie, dar procesele de control al calităţii sunt la fel de stricte. Cei de la Canyon nu au o bandă transportoare, dar au un sistem de suporturi ce sunt mobile şi foarte utile.

Europenii sunt obişnuiţi cu bicicletele Canyon, dar pentru americani acestea sunt încă o noutate pentru că compania germană nu livrează încă către SUA. Potrivit lui Ward Grootjans, şeful sectorului de dezvoltare internaţională, extinderea pe piaţa americană prezintă un risc foarte mare. Nu doar pentru că e foarte departe în ceea ce priveşte distanţa şi fusul orar, dar nu există nici o filială Canyon în care să se desfăşoare operaţiunile. Asta înseamnă că un alt model de distribuţie ar fi necesar.

Canyon este încă deţinută de fondatorul său Roman Arnold şi neavând o armată de investitori în spatele său nu ar putea absorbi eventuale pierderi pe piaţa americană.

„Strategia noastră este de a deveni brandul cel mai râvnit din Europa. Piaţa americană nu este scoasă total din calcule, dar ne-am propus întâi să construim o bază solidă şi mai apoi să facem o mişcare peste ocean”, spune Grootjans.

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.