Deşi se ştie despre această apariţie încă din 2011, abia acum primele seturi de roţi vor fi puse în vânzare. Cei de la 3T le-au împărţit în 3 categorii: Limited (de top), Team (nivel de performanţă) şi Pro (model de bază).

Acest sistem de roţi tubulare este primul de acest gen de la 3T şi a fost numit Mercurio. Roţile sunt disponibile cu jante de 40, 60 sau 80mm adâncime. Un alt set numit Accelero este disponibil doar în mărimi de 40 şi 60mm.

Ambele seturi sunt primele proiecte ale directorului tehnic de la 3T, Richard McAnish. Înainte de a ajunge la 3T, acesta a fost şef al sectorului dedicat compozitelor de la Ferrari ceea ce înseamnă că vine în industria producătoare de biciclete cu cunoştiinţe avansate despre tehnologiile aplicate pe carbon.

Dezvoltarea liniei de roţi a început printr-o evaluarea a pieţei. McAnish recunoaşte că a analizat produsele celor de la Zipp şi remarcă munca excelentă pe care aceştia au făcut-o până acum.

Designul şi proiectarea pentru Mercurio s-a concentrat pe greutate, inerţie, putere şi aerodinamică, toţi fiind factori aflaţi în strânsă legătură. Designul final prezintă o idee unică de “buzunar” pentru spiţe – nişte orificii în jantă care ţin spiţa.

În opinia celor de la 3T, găurirea unei structuri din carbon nu este tocmai o idee bună căci forfecarea fibrelor poate provoca probleme de „oboseală” a materialului. Al doilea motiv al eliminării niplurilor este acela al diminuării greutăţii marginilor roţilor. McAnish spune că a fost realizată o reducere de 30g.

Suprafaţa de frânare a fost dezvoltată de către Ferrari pentru a acoperi partea inferioară a aripilor bolizilor din F1, unde suprafaţa trebuie să fie cât mai fină, dar foarte rezistentă în acelaşi timp.

sursa: 3tcycling.com, bikeradar.com  

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.