Echipa Radioshack-Nissan va concura în Turul Franţei de anul acesta pe cele mai noi modele ale celebrei platforme Madone. Noua bicicletă Madone 7 împrumută forma aerodinamică din „Speed Concept” pentru a economisi 25 waţi la o viteză de 40km/h. Cei de la Trek susţin că este mai confortabilă decât înainte iar un cadru de 56cm cântăreşte doar 750g. Comparativ cu biciclete Madone 6, seria 7 poate fi mai rapidă cu până la 2 minute pe oră.

Potrivit americanilor de la Trek, forma mai aerodinamică a fost realizată prin revizuirea formei cadrului, cu ajutorul conceptului Kamm Tail ce a fost aplicat furcii, tijei de şa, down tube-ului şi seat tube-ului. Integrate în furcă – şi ascunse în spatele chainstay-ului la celălalt capăt – noile frâne sunt mai uşoare şi cresc nivelul calităţii frânării.

Frânele de la Bontrager sunt prezente pe majoritatea noilor modele din gama Madone, însă sistemul este compatibil şi cu noul Direct Mount de la Shimano aşa cum am văzut în Criterium Dauphine la echipa Radioshack-Nissan. Rutierii care caută orice mic avantaj aerodinamic ar trebui să ştie că atât manetele Bontrager Race XXX Lite Aero (200g), cât şi braţele pentru contratimp Race Lite Aero (320g) pot fi montate foarte uşor şi pe alte biciclete.

Greutatea cadrului este mai mică cu 65g decât la modelul precedent – Madone 6.9 SSL. O mare parte din reducerea de greutate vine din optimizarea formei tuburilor, dar celelalte îmbunătăţiri vin din zone pe care cei de la Trek nu le-au băgat în seamă înainte precum: orificiile în care este prins suportul de bidon, montajul deraiorului faţă şi chiar vopseaua care acum este ultrauşoară.

Cel mai scump model Madone 7 va fi cel echipat cu Shimano Dura-Ace Di2 şi roţi din carbon Bontrager Aeolus 3 ce va avea un preţ de 11549$. Pentru cicliştii care nu îşi permit să cheltuie atât de mult pentru o bicicletă, Trek a anunţat preţuri mai mici pentru bicicletele din seriile 5 şi 6 ce vor porni de la 2419$. Modelele Madone 3 şi 4 vor avea chiar un preţ mai mic – 2039$.

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.