Un studiu recent a investigat efectul pe care îl are sucul din cireşe consumat înaintea unui maraton în recuperarea de după cursă. Cercetătorii au contactat 20 de maratonişti şi i-au pus să bea pe 10 dintre ei 50ml  suc din cireşe, iar pe ceilalţi o băutură placebo timp de 5 zile înainte de a alerga în maratonul de la Londra.

Aceştia au continuat să consume aceaste băuturi 3 zile după maraton. Probe de sânge au fost prelevate cu 6 zile înainte de competiţie, cu o zi înainte, imediat după cursă şi la o zi după maraton. Acestea au fost analizate apoi pentru identificarea semnelor ce indică modul în care au fost afectaţi muşchii.

S-a descoperit o scădere în vigoarea musculară de 25%, ca o consecinţă a alergatului. Forţa musculară a început să îşi revină după 24 de ore atât în cazul celor care au consumat suc din cireşe, cât şi în cazul celorlalţi, dar a fost mult mai puternică recuperarea în grupul celor care au băut suc din cireşe. De fapt, după două zile, cei din acest grup şi-au revenit complet, în timp ce sportivii care au consumat băutura placebo se aflau la un nivel cu 10% mai scăzut.

Acest lucru sugerează că sucul din cireşe a permis musculaturii să se recupereze mai rapid decât ar fi făcut-o în mod normal. Markerii din sânge au arătat că organismul este mai puţin stresat atunci când este consumat sucul de cireşe.

Sucul de cireşe are o capacitate antioxidantă mare şi este bogat în substanţe nutritive din familia polifenolilor precum antocianii şi catechinele. Aceste substanţe au o capacitatea antioxidativă foarte mare ceea ce înseamnă că ajută organismul în lupta cu stresul oxidativ.

O modalitate simplă de a vă imagina ce înseamnă stresul oxidativ este aceea de a vă gândi că oxigenul scapă de sub control şi începe să atace organismul. Pe o parte este un lucru bun, dar orice lucru în exces strică iar efectele negative constau în oboseală şi probleme musculare.

În acest studiu, grupul ce a consumat suc de cireşe şi-a crescut nivelul antioxidativ faţă de cei care au consumat băutura placebo. Această creştere a permis organismului să aibă o apărare mai bună împotriva stresului oxidativ.

Cercetarea pare a fi folositoare şi arată că sucul de cireşe te poate ajuta să te recuperezi mai repede. Deci cum ar trebui să aplici asta în antrenamentele tale? Utilizarea băuturilor cu o capacitate antioxidantă crescută îi poate ajuta pe ciclişti atunci când se antrenează din greu, dar dacă te antrenezi mai puţin de 10 ore pe săptămână s-ar putea să nu te ajute prea mult.

Încercaţi această băutură:

–      1 cană de lapte

–      20g unt de migdale

–      10 cireşe fără sâmburi

Pune toate aceste ingrediente într-un blender şi vei obţine o băutură perfectă.

sursa: bikeradar.com

2 COMENTARII

  1. Hmmm… Mai greu cu ciresele.
    Sa vezi cand esti intr-un cires. Cine poate manca numai 10 cirese. Ca mananci 2 kg. Si atunci de recuperare, nu mai poate fi vorba :)).

  2. Intr-adevar, mie mi-au facut foarte ciresele dupa o competitie.
    Andrei, ai foarte mare dreptate, am”scapat”la cirese intr-un weekend si dupa ce m-am dat jos din copac mi-am revenit din senzatia de greata dupa vreo 3 ore, tratament: ceai de menta. 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.