Începând cu 5 mai 2003 toţi cicliştii care participă în cursele UCI au fost obligaţi să poarte căşti. În timp ce în trecut rutierii căutau întotdeauna căşti cât mai uşoare şi cât mai bine ventilate, în Turul Franţei de anul acesta am văzut multe trenduri noi în ceea ce priveşte designul căştilor. 

Un exemplu perfect este Mark Cavendish de la Sky. Britanicul a câştigat etapa a 2-a folosind o cască aero nouă de culoare galbenă. De fapt, întreaga echipă Sky a purtat căşti galbene simbolizând poziţia 1 în clasamentul pe echipe. Ceea ce face specială casca lui Cavendish este asemănarea cu o cască de muncitor din cauza lipsei orificiilor pentru ventilaţie.

Sprinterul celor de la Sky nu este singurul care utilizează o astfel de cască. Multe echipe din plutonul profesionist au acum la dispoziţie căşti aero pentru şosea. Cei de la Giro şi-au lansat noile modele tocmai înaintea startului Turului Franţei şi le putem vedea la cicliştii de la echipele Garmin şi Rabobank.

Cei de la Lazer au făcut o mască pentru modelele Helium şi Genesis de mai mulţi ani. Echipele sunt obligate să poarte această mască ataşată de cască pe parcursul întregii curse aşa că cei de la Lotto-Belisol poartă căşti ce au ataşată această învelitoare încă din fabrică.

În această primăvară cei de la Kask nu aveau de gând să scoată şi pe piaţă căştile pe care le folosesc rutierii de la Sky, însă  conform regulilor UCI acest lucru va trebui să se schimbe dacă britanicii vor să folosească în continuare acest model de cască.

Motivul pentru care vom continua să vedem astfel de căşti este acela că sunt mai rapide. Pe parcursul unei zile poate nu oferă un avantaj semnificativ, însă într-o competiţie de 3 săptămâni salvează energie preţioasă.

Cei de la Giro pretind că modelul lor Air Attack este cu 12% mai rapid decât modelul Aeon şi este cu doar 12% mai lent decât casca pentru contratimp Selector.

sursa: velonews.competitor.com

5 COMMENTS

  1. Din cate am vazut, casca lui Cavendish are ceva gauri de ventilatie, situate in parte din spate. Probalil ca sunt ceva mai aerodinamice aceste casti, insa cred ca comfortul termic lasa de dorit…

  2. Dupa ce s-a tot batut cu pumnul in masa ca este foarte importanta aerisirea capului, vad acum un nou trend de a castiga aerodinamicitate. Se dau procente de castig al timpilor dar nu se spune nimic despre confortul ciclistului. Cred ca daca se renunta la confort drept coeficient important de calcul ce se castiga pe o parte se pierde pe cealalta. Asa cum multe inventii de ultima ora se dovedesc inutile si acest nou tip de casca se pare ca o sa le urmeze cursul. Ma gandesc ca in panoplica cu frumoase dar inutile, alaturi de schimbatoarele electrice sau cele hidraulice, vom pune in curand si casca fara fante de aerisire.

  3. @Remi, ai grija ca e un user pe nume – bazil -care i-a invatat pe mai multi sa scrie articulat; ma refer la cuvantul folosit de tine: COMFORTUL …..daca-l vede sigur ca te corecteaza!!!!
    Nu-l suporta pt. nimic in lume, chiar si eu l-am folosit mai demult cand exista in DEX-ul nostru ( am verificat la vremea respectiva) dar cred ca el a intervenit si l-a scos si acum face pe desteptu’ si se leaga de toti cei care-l folosesc.

  4. mai in spate, in a 2-a poza, se poate vedea un rutier de la sky pro cycling care are casca cu ventilatii. cred ca e la alegerea lor care tip de casca vor sa o foloseasca. si sigur depinde si de etapa (plat, munte).
    (app: schimbatoarele electronice nu sunt inutile. nu intru in detalii)

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.