Modelul Oltre este folosit de echipa profesionistă Vacansoleil şi l-a ajutat pe Thomas De Gendt să obţină locul 3 în Turul Italiei de anul acesta. Deşi este fără îndoială o bicicletă excelentă, feedback-ul primit de la ciclişti şi de la echipa de dezvoltare de la Bianchi  a dus la crearea modelului Oltre XR.

Cifrele arată o creştere cu 20% a rigidităţii şi o pierdere în greutate de 30g în comparaţie cu modelul Oltre.

Îmbunătăţirea rigidităţii unui cadru care era deja rigid poate fi sesizabilă doar la nivelul profesioniştilor, însă cei de la Bianchi susţin că această bicicletă a fost construită pentru a fi folosită în lumea reală nu doar pentru a atinge anumite ţinte în laborator. Modelul a fost testat de către rutierii de la Vacansoleil şi în tunelul de vânt.

Cadrul utilizează CNTT – o tehnologie Carbon Nano Tube de a doua generaţie cu microstructuri cilindrice care sunt cu 20% mai dure şi a căror formă rotundă ajută la evitarea apariţiei fisurilor.

Procesul de turnare a celor de la Bianchi reduce cantitatea de material utilizată şi oferă o laminare a carbonului netedă, fără cute inutile care ar putea provoca fisuri.

Construită din modulele de fibră de carbon UMS40 şi CN60, Oltre XR are un down tube foarte mare care încorporează un bottom bracket BB30. Chainstay-ul este adânc pentru mai multă putere, iar seat stay-ul este foarte subţire pentru a creşte confortul. Tija de şa de 190g pare integrată şi are o formă aerodinamică.

Toate componentele sunt aerodinamice la Oltre XR, începând cu furca, head tube-ul, down tube-ul şi până la tija de şa. Aceste detalii salvează din energia ciclistului şi sporesc stabilitatea. Cablurile sunt instalate intern, iar italienii susţin că pentru o mărime de 55cm cadrul cântăreşte doar 895g.

Oltre XR va fi disponibilă în 4 culori, de la culoare clasică „celeste” până la un model roşu-negru, unul complet negru şi o replică pentru echipa Vacansoleil. Preţurile vor fi anunţate la sfârşitul lui august.

Bicicletele vor fi disponibile la vânzare la începutul anului viitor şi vor fi echipate atât cu grupuri electronice cât şi mecanice. Este de aşteptat să vedem Campagnolo Super Record EPS, Athena EPS, Super Record, Shimano Dura-Ace Di2 11 viteze, Ultegra Di2 10 viteze şi SRAM Red 10 viteze.

sursa: bikeradar.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.