Acum câteva săptămâni, Catharine Pendrel a câştigat etapa a 5-a a Cupei Mondiale de cross-country de la Mont-Sainte-Anne, Canada. Rutiera a pedalat pe o bicicletă prototip Orbea 26in full-suspension şi a câştigat într-un pluton dominat de biciclete 29in.

Săptămâna trecută, spaniolii au prezentat acest prototip. Numele bicicletei este Oiz, după numele unui munte din Ţara Bascilor, unde cei de la Orbea au fabrica. A fost proiectată pentru cei nu se uită la bani, dar pentru care orice secundă e preţioasă.

Cei de la Orbea nu au oferit prea multe detalii despre acest model, dar ştim că travel-ul de 100mm de la Oiz utilizează tehnologia „flexation” similară cu cea folosită pentru Cannondale Scalpel. Orbea a ales să utilizeze un pivot principal, dar au eliminat linkage-ul Horst-style. Ei susţin că acest lucru contribuie la creşterea rigidităţii laterale în spate şi permite bicicletei să aibă un travel de 100mm.

Designerii ce au lucrat la Oiz au constatat că eliminarea pivotului de la dropout reduce greutatea bicicletei cu 150g, ceea ce este o economie considerabilă într-o cursă de XC. Prototipul bicicletei a fost echipat cu nişte piese pe care orice ciclist de cross-country şi le-ar dori: Mavic SLR, groupset SRAM XX şi un kit de carbon de la FSA.

Greutatea exactă nu a fost dezvăluită, dar Oiz ar trebui să cântărească în jur de 8kg.

Deşi Oiz a început să câştige deja curse, este greu de crezut că Julien Absalon, campionul Franţei la XC, va renunţa la bicicleta sa Alma pentru noul model de la Orbea.

Oiz va fi disponibilă în câteva exemplare începând cu luna decembrie, iar cei de la Orbea ne-au asigurat că pentru o bicicletă pentru curse preţul nu este prea ridicat.

sursa: bikeradar.com

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.