Un studiu din 2009 a investigat efectele sucului de sfeclă asupra performanţei sportive. Cercetătorii au luat 8 bărbaţi activi şi i-au pus să bea câte 0.5l de suc de sfeclă sau de cocăze negre în fiecare zi, timp de 6 zile.

Subiecţii au fost rugaţi să se abţină din a consuma alimente bogate în nitraţi în această perioadă. La sfârşitul celor 6 zile li s-a cerut să pedaleze până la epuizare, la o intensitate cât mai ridicată.

Participanţii care au băut suc de sfeclă au putut să pedaleze 11 minute 25s, cu 92s mai mult decât cei care au băut suc de coacăze.

Cercetătorii au mai investigat şi unele dintre motivele acestei potenţiale îmbunătăţiri. Au descoperit că atunci când subiecţii testului au pedalat la o intensitate medie, cantitatea de oxigen folosită a fost cu 19% mai mică pentru cei care au băut suc de sfeclă. Aceasta este o descoperire remarcabilă pentru că este un lucru care este greu de modificat chiar şi prin antrenamente.

Motivul pentru care capacitatea de efort a crescut iar cantitatea de oxigen necesară a scăzut, este conţinutul în nitraţi al sfeclei care pot fi utilizaţi pentru sinteza de oxid nitric în organism. Acest oxid joacă câteva roluri cheie, în special acela de a permite capilarelor să se dilate şi să aducă mai mult sânge la muşchi. De asemenea, joacă un rol şi în eficientizarea utilizării de oxigen de către muşchi.

Studiul subliniază importanţa generală a alimentelor bogate în nitraţi. Ca de obicei, poţi profita de aceşti nitraţi printr-o alimentaţie echilibrată, cu un consum mare de legume şi fructe, dar şi printr-o alegere a unor produse bogate în nitraţi.

Există şi alte cercetări care se află în curs de desfăşurare, care sperăm că vor oferi mai multe răspunsuri, însă pentru moment nu este 100% clar dacă sucul de sfeclă îţi va îmbunătăţi performanţele pe bicicletă.

Alimente cu un conţinut scăzut de nitraţi: pepene verde, ceapă, anghinare, cartofi, roşii.

Alimente cu un conţinut moderat de nitraţi: varză, mărar, ţelină, praz.

Alimente cu un conţinut mare de nitraţi: ţelina, salata verde, spanac.  

sursa: bikeradar.com

3 COMMENTS

  1. Iarna fierb felii de sfecla, las sucul sa se raceasca si apoi il beau. Simt intra’devar ca iau foc ,trebuie sa ma misc neaparat dupa ceea. Este intr’adevar puternic energizant .

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.