Există mai multe motive pentru care cicliştii se epilează pe picioare, iată care sunt cele mai comune:

Beneficii în aerodinamică: Într-o epocă a testelor efectuate în tunelurile de vânt, a combinezoanelor şi a jantelor cât mai aerodinamice, orice detaliu contează. Studiile au demonstrat că picioarele epilate produc un câştig de timp faţă de cele neepilate.

Ajută la masaj: Când vine vorba de relieful muscular, maseuza preferă cât mai puţin păr pentru că masajul este mai uşor de făcut, plus economia în ceea ce priveşte consumul de ulei.

Tratarea mai uşoară a juliturilor: Îndepărtarea plasturilor şi a bandajelor după o căzătură nu este niciodată o experienţă plăcută, dar un lucru care poate îmbunătăţi semnificativ acest lucru este epilarea picioarelor.

Tradiţia/Pentru că toată lumea o face: De mai bine de un secol cicliştii s-au epilat pe picioare, iar acum acest lucru este văzut de mulţi ca un semn al dăruirii şi angajamentului pe care le ai faţă de sport, este un mod de a te asigura că eşti perceput ca un ciclist adevărat.

Voi ce părere aveţi?

9 COMMENTS

  1. Aia cu aerodinamica e tare. Puteti cita un studiu care sa demonstreze teoria?
    Cu celelalte motive sunt intrucatva de acord, cu contraargumentul ca nu isi rad si bratele, iar juliturile nu se rezuma totdeauna la picioare.

    Argumentul 4 e cel mai valid. Ma radeam pe picioare pentru ca asa faceau si ceilalti, crezand, in mod fals, ca sunt mai aerodinamic. Iar de masaj, ce sa mai vorbesc, nu am avut maseoza la club.

  2. pe mine m-au convins avantajele ptr masaj, tratare julituri si in plus aplicarea mai eficienta a cremei de protectie solara

  3. Beneficiile in aerodinamica apar mai ales la cursele de contratimp, in celelalte tipuri de curse e adevarat ca sunt minime castigurile.

  4. Sunt de acord cu epilatul, dar numai la ciclistii profesionisti, cei ce sunt in categoria de sosea si altele ce folosesc cursiere iar o sutime de secunda conteaza. In schimb pt MTB e complet irelevant. Pana la urma dedicarea acestui sport nu este aratata prin felul in care iti arata picioarele, ci prin orele petrecute pedaland, rezultand vizual intr-o musculatura anume a picioarelor. Adevarul e ca acuma a inceput sa fie la moda, ca barbatii sa se epileze si ei, indiferent daca sunt sau nu ciclisti. Desi nu prea inteleg aceasta “moda”, pentru ca am observat ca se poarta epilarea peste tot in afara de stuful de la subrat… sau mi se pare mie(coretati-ma daca gresesc). Personal eu nu m-am epilat si nici nu cred ca ma voi epila in viitorul apropiat.

  5. Mi se pare un gest pentru curiști epilatul pe picioare / mâini. Cel mai scuzabil ar fi în cazul culturiștilor, atunci când participă la un concurs, dar la ciclism mi se pare total irelevant.

  6. Parerea mea este ca epilatul este bun si pentru mtb ….Cand ti se prinde noroiul de parul de pe picioare este foarte rau….Cand acesta cade iti smulge firele de par si te ustura foarte tare….

  7. Eu nu m-am epilat/ras pe picioare pana acum, dar ma tenteaza pentru ca :
    – am facut dupa un traseu mai greu, masaj, si a fost oribil cu tot parul meu pe picioare(usturime de la tras de par continuu), plus ca dupa masaj am ramas cu iritatii peste tot din cauza parului care a tot fost “masat”
    – in cazul juliturilor e chiar super sa nu ai par

  8. Trecand peste comentariile mai mult sau mai putin rautacioase, as adauga la cele mentionate igiena. Micsorarea cantitatii de par face ca transpiratia sa fie mai usor de curatat, implicit microorganismelor sa le lipseasca mediul de dezvoltare. O spun din proprie experienta. Simpla inlaturare a pilozitatii la axile reduce mirosul neplacut. Rasfrant la nivelul intregului corp deduc faptul ca ar avea acelasi rezultat. Cei care pun epilatul pe seama anumitor orientari, le spun ca lenea de a ingriji corpul le intuneca ratiunea si le dezvolta amprenta olfactiva.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.