În cazul în care nu ai o lungă vacanţă şi o familie foarte înţelegătoare, cel mai probabil nu vei putea să pedalezi sute de kilometri şi să urci kilometri întregi pe căţărări, zi după zi, timp de 3 săptămâni.

Însă, dacă pedalezi câteva ore într-o săptămână încărcată, cunoştiinţele în materie de nutriţie ale oamenilor care se ocupă de echipa profesionistă Sky te vor ajuta să te menţii sănătos şi într-o formă bună în fiecare zi. Iată 5 ponturi oferite de Nigel Mitchell, cel care se ocupă cu nutriţia la Sky.

Ai grijă la iritaţiile intestinale

Nu are nici un rost să consumi alimente pe care organismul tău nu le poate procesa aşa cum trebuie. „Se întâmpla să mergem în curse cu rutieri ce aveau iritaţii intestinale, dar am învăţat să prevenim aceste lucruri, astfel că în prezent nu ne mai confruntăm cu aşa ceva. Multe persoane au probleme de acest gen aşa că merită să acordăm mai multă atenţie acestui subiect”, spune Mitchell.

Eliminaţi alimentele care pot produce astfel de iritaţii (cofeina şi alcoolul), reduceţi aciditatea dietei şi mâncaţi mai multe legume.  

Alimentaţia

Pentru fiecare ciclist care îşi doreşte să scape de câteva kilograme, există şi varianta de a mânca mai puţin. Nu subestimaţi efectele pe care le poate avea acest lucru. „Dacă cicliştii nu se alimentează cu destulă energie, nu se vor recupera şi nu vor obţine ce îşi doresc în curse, iar în plus sănătatea va avea de suferit”. Mitchell ne sfătuieşte să ne programăm cu mare grijă mesele.

Nu fugi de grăsimi

Dacă vrei să devii mai slab e foarte tentant să tai din grăsimi, însă rutierii de la Sky mănâncă 100g grăsimi pe zi. „ Grăsimile nu au doar un rol energetic ci au o multitudine de roluri fiziologice în organism”, spune Mitchell. „Alimente precum uleiul de peşte şi uleiul de măsline de bună calitate ne asigură că primim acele grăsimi esenţiale. Termeni ca saturate şi hidrogenate produc confuzie aşa că avem o abordare mai comună. Dacă folosim alimente aşa cum sunt lăsate de natură vom obţine ceea ce avem nevoie”.

Sucul de brocoli

Cicliştii lui Mitchell au fost învăţaţi să iubească acest suc cu brocoli, sfeclă şi ţelină, o băutură preferată dimineaţa. „Este o formă de a primi substanţe nutritive într-o formă rapidă şi gustoasă pentru că nici unul nu şi-ar dori să mănâne toate acele legume separat”.

Antrenează-te să mănânci mai mult

Pentru a consuma în 24 de ore caloriile pe care în mod normal le-ai consuma în 3 zile, ai nevoie de antrenament. „Sistemul digestiv poate fi antrenat. Dacă performanţa îţi este compromisă din cauza unei alimentaţii inadecvate, antrenamentele în acest sens te vor ajuta”, spune Mitchell.

Foloseşte mai degrabă băuturi făcute din prafuri decât pe cele gata amestecate, astfel încât să poţi creşte treptat cantitatea de carbohidraţi pe care o ingeri.

Desigur că nimeni nu poate supravieţui timp de 3 săptămâni numai cu glucoză şi maltodextrină. Mitchell spune alimentaţia cu produse normale, chiar şi în timpul cursei, este importantă. „Cicliştii mănâncă prăjituri din orez, sandvişuri, geluri şi diverse băuturi în timpul curselor”.

sursa: Cycling Plus magazine

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.