Spatele este partea corpului cel mai des afectată la ciclişti iar durerile lombare reprezintă unul dintre cele mai întâlnite motive pentru antrenamente şi curse ratate. Dacă ai astfel de dureri lombare trebuie să fiiatent asupra următoarelor lucruri:

Lungimea picioarelor

Verifică lungimea picioarelor, dacă ai un picior mai scurt acesta va trage şoldul în jos atunci când pedala se află în poziţia cea mai de jos. Pune pe cineva să stea în spatele tău să vadă dacă şoldul este la acelaşi nivel, fără nici o balansare în timp ce pedalezi.

Lungimea pipei

Vezi dacă setările bicicletei se potrivesc cu caracteristicile tale: de obicei principalul motiv este acela că pipa este prea scurtă ceea ce te face să stai cocoşat pe bicicletă. Ligamentele şi muşchii din zona lombară vor fi suprasolicitaţi şi ar putea duce chiar la apariţia herniei. Dacă durerile apar în jurul gâtului şi la umeri atunci este foarte probabil ca pipa să fie prea lungă. Alt lucru care ar trebui verificat la pipă este înălţimea acesteia – dacă e prea mică pot apărea durerile.

Unghiul şeii

Un studiu asupra modului în care unghiul şeii afectează zona lombară, a descoperit că o creştere a unghiului duce la apariţia durerilor. Prin simpla ajustare a unghiului şeii, 70% dintre ciclişti au declarat că nu mai au dureri de spate. Aşa că verifică şi tu poziţia şeii – ca o regulă generală şaua trebuie să fie paralelă cu solul.

Variază poziţiile

Când eşti pe bicicletă încearcă să deprinzi obiceiuri bune. Schimbă poziţia cu regularitate şi ridică-te din şa la intervale de câteva minute pentru a elibera presiunea ce se acumulează în spate. Pe căţărările lungi schimbă poziţia când pe mijlocul şeii, când pe vârful ei iar apoi la capătul opus pentru a varia forţele ce acţionează asupra coloanei.

Stabilitatea trunchiului

Sportivii au fost invadaţi cu sfaturi despre importanţa antrenării trunchiului. Cu toate acestea, există o confuzie asupra muşchilor care trebuie dezvoltaţi în această parte a corpului. De obicei oamenii cred că muşchii trunchiului sunt abdominalii şi muşchii din zona lombară, însă în realitate sunt 29 de muşchi diferiţi ce conferă stabilitate trunchiului.

Tratament

Dacă ai astfel de dureri cel mai important este să ştii că în general acestea nu apar din cauza unei boli grave sau a unei accidentări şi vor dispărea în câteva zile. Ia analgezice pentru a diminua durerea , pune gheaţă sau masează uşor zonele respective. Evident, trebuie să reduci efortul pentru a nu agrava situaţia, însă rămâi activ.

Verifică tot timpul postura, mai ales dacă petreci mult timp la volan sau la birou. Dacă durerile nu se diminuează după o săptămână, indicat este să mergi la doctor.  

sursa: bikeradar.com

15 COMENTARII

  1. Bun articolul! Asteptam si continuarea…pentru brate si picioare. 🙂

    Uneori durerile din zona omoplatilor si/sau partea superioara a spatelui pot fi date si de deficiente ale zonei cervicala (de regula pozitia capului).

  2. pe prima cursiera cu cadru de 58 si pipa de 13 eram foarte alungit eu am cam 1,83 si am schimbat cu o alta geometrie de cadru cu un cadru de 54 cu o pipa de 10 unde sunt compact si am dureri in acelasi loc lombare dupa peste 60 de km de pedalat, in general dureri lombare si de umeri ceafa in zona aia, nu pricep nici cum unde e problema! help!

  3. la inaltimea ta ar fi potrivit un cadru marimea 55-56 cu o pipa 11-12 cm, daca ai deja un cadru marimea 54, incearca o pipa de 13cm.

  4. Durerile in zona omoplatilor, apar si din cauza marimii necorespunzatoare a ghidonului. Atentie si la seatback-ul tijei de sa, conteaza foarte mult in special la durerile ce apar in genunchi.

  5. Unul dintre cele mai precise articole legate de sanatate. Durerile din zona lombara spun direct cat de bine ti se potrivesc unghiurile bicicletei.
    Felicitari pentru articol si asteptam aceeasi abordare si pe viitor (simpla si pe untelesul tuturor) !!

  6. am 1.88 si folosesc o cursiera de 57 cu pipa de 12 cm, se intampla cateodata sa am dureri de spate undeva cand trec de 100 km dar destul de rar, in schimb cand merg cu bike-ul de la prima urcare deja am probleme cu spatele, la inaltimea mea aveti idee cam ce configuratie ar trebui sa folosesc la bike? mentionez ca nu sunt tocmai cel mai antrenat de pe lumea asta, cam trag la cantar spre 110 kg

  7. Marian, marimea cursierei e corecta, dar datorita greutatii, ar trebui sa ai o pozitie ceva mai dreapta pe ea. Incearca o pipa cu un unghi mai mic sau eventual intoarce pipa existenta. Ghidonul sper ca are o marime de minim 44 cm. Monteaza pipa cat mai sus posibil pe furca, eventual incearca si o pipa de 11.

  8. Eu am observat ca durerile in zona lombara mi-au aparut atunci cand am fortat pe urcari. Am folosit rapoarte de transmisie inadecvate pregatirii mele, pe pante dificile, incercand sa-mi depasesc limitele cu combinatii de foaie-pinion pe care nu le mai folosisem pana atunci pe acele categorii de urcari, stand pe sa. La urcarea in picioare, durerile parca dispareau incet-incet in zona lombara, dar apareau in alte zone: picioare, brate, zona inimii.

  9. Mergeti la doctor, faceti daca este cazul si o radiografie etc, etc. Nu o luati pe linia maximei rezistenta ca mine ca sa nu aveti probleme [ cum descoper eu ca am ! ].
    Prudenta ! Ascultati’va organismul asa cum va acultati bicicleta !
    Bafta !

  10. Eu nu am mai avut dureri de spate pana recent cand, culmea, nu am patit-o cand mergeam pe bicicleta ci cand taiam lemne.
    M-a „taiat” dintr-o data la spate cand am dat cu toporul intr-un lemn, eram deja incalzit de vreo jumatate de ora, dar cred ca m-am intins prea mult.
    Nu ma fortasem pe bicicleta de exact o saptamana cand am bagat o tura mai serioasa pe Vf. Leaota (aprox 90km), iar in rest naveta lejera la servici.
    Daca am vazut ca nu-mi trece dupa 2 zile am fost la doctor si mi-a spus ca am discopatie lombara. A zis sa stau 7 zile acasa cat mai mult in pat, sa evit orice efort si sa iau niste calmante.
    Dupa 4 zile de stat acasa deja nu mai simteam durerea asa de rau, iar acum dupa 10 zile sunt mult mai bine.
    Inca nu am incercat sa ma sui pe bicicleta, poate saptamana viitoare.

  11. Aveam si eu dureri de spate cand ma plimbam cu bicicleta, nu credeam ca bicicleta este problema! M-am informat, am schimbat bicicleta si apoi plimbatul a fost o placere.

  12. Eu am problema asta cand stau in sa,si sunt pe urcare.dar imi trece pe coborare si nu prea simt nimic dupa ce termin turele…Nu e nimic grav ???

  13. cand aveti timp mergeti la doctor si cereti o trimitere pt a face gimnastica medicala…e extaraoridnar de buna pt spate eu practic ciclismul de 2 ani se pare ca de mic am o problema la spate si dupa un accident in care ma lovit masina ,m-am ales cu o cifoscolioza dorso lombara destul de urata dar dupa ce amincerat aceasta gimnastica ma simt ca nou

  14. Multumsc pentru aceste lamuriri, si sotul meu are probleme cu spatele si ii voi sugera o analiza mai atenta, sper sa ne facem bine cu totii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.