Digestia începe în cavitatea bucală. Dacă nu mesteci alimentele corespunzător vei avea probleme mai târziu. De asemenea, indiferent de cât de atent vei mesteca, există unele alimente care pur şi simplu nu fac bine sistemului digestiv.

Există o mulţime de alimente bogate în fibre ce pot ajuta digestia, dar nu contează doar ce mănânci ci şi cum o faci. Deşi e tentant să mănânci ceva rapid sau pur şi simplu să iei doar o înghiţitură şi să pleci, nu este un lucru bun pentru stomac. Dacă vrei să ai viteză şi rezistenţă pe bicicletă, o pauză pentru o masă serioasă este mai mult decât indicată.

De ce este digestia atât de importantă?

Digestia este procesul de mărunţire a alimentelor pe care le mâncăm pentru a putea fi absorbite în sânge. În sistemul ce începe cu cavitatea bucală şi se încheie cu anusul, există multe lucruri care pot merge prost, dar există şi multe lucruri pe care le poţi face pentru a susţine o digestie bună.

Cum poţi verifica dacă ai probleme digestive

Prima verificare este să te gândeşti la cât de des îţi goleşti intestinele zilnic. Cam 36 de ore sunt necesare pentru ca bolul alimentar să parcurgă tot traseul, în funcţie de ce ai mâncat. Un semn bun ar fi dacă ai merge la toaletă măcar o dată pe zi.

Trezitul de dimineaţă trimite un semnal colonului pentru a stimula circulaţia conţinutului pentru a fi evacuat. Însă, înainte ca acest lucru să fie posibil, trebuie să existe ceva în colon.

Carbohidraţii, proteinele şi grăsimile pe care le mănânci sunt digerate în partea superioară a sistemului digestiv. Bolul alimentar stă în stomac  până la 4 ore, aici fiind mărunţit şi amestecat cu acid şi suc gastric. Dacă ai mâncat dimineaţa lapte cu cereale, acidul va dizolva carbohidraţii şi va elimina orice bacterie.

Enzimele descompun amidonul şi proteinele şi în aproximativ o oră conţinutul stomacului este îndreptat spre intestinul subţire. Aici sunt absorbite proteinele şi carbohidraţii, lăsând elementele nedigerate să îşi continue drumul spre intestinul gros.

De ce e importantă mâncarea nedigerată?

Departe de a fi inutile, alimentele nedigerate sunt vitale pentru sănătatea sistemului digestiv. Acestea reprezintă  un picnic masiv pentru populaţiile de bacterii din flora intestinală care produc o serie de substanţe nutritive utile în schimb.

În timp ce descompun carbohidraţii nedigeraţi aceste bacterii eliberează hidrogen, dioxid de carbon şi uneori metan. Cantitatea de gaz depinde de cantitatea şi tipul de fibre din dieta ta , dar producţia de gaz este o parte normală a procesului digestiv.

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.