Antrenamentele indoor pentru ciclişti sunt limitate şi pot deveni plictisitoare. Cu ajutorul acestora poţi rămâne în formă şi atunci când vremea este proastă, ba chiar îţi poţi îmbunătăţi forma prin exerciţii pe care nu le faci când ieşi cu bicicleta.

Mulţi antrenori au obţinut cele mai bune performanţe de la rutierii lor după cele mai dure ierni, atunci când volumul antrenamentelor pe şosea a fost forţat să scadă în timp ce calitatea antrenamentelor indoor a crescut.

Trainerele sunt deja accesorii pe care orice ciclist le are acasă. În comparaţie cu bicicletele de fitness, pe trainer îţi antrenezi aceleaşi grupe de muşchi ca şi în restul anului când eşti pe şosea. Odată suit pe trainer nu vei mai avea timp de odihnă căci pedalatul este continuu, neîntrerupt de semafoare sau alte elemente ale mediului urban.

Cel mai mare beneficiu al antrenamentelor pe trainer este faptul că eşti forţat să pedalezi consistent şi continuu, transformându-le în oportunităţi ideale pentru crearea unor “zone ţintă” în cazul în care îţi monitorizezi ritmul cardiac sau puterea dezvoltată. În acelaşi timp, trainerul este foarte util dacă vrei să te concentrezi pe dezvoltarea musculaturii şi implicit a forţei. Raportul eficienţă/timp face din trainer un instrument de calitate, dar există şi alte opţiuni pe care le poţi lua în considerare.

Roller-ul a revenit la modă şi necesită un plus de îndemânare. Elementele de bază sunt mai mult coordonarea neuromusculară şi echilibrul decât puterea, dar antrenamentele pe roller pot fi complementare celor de pe trainer.

Cel mai mare avantaj al roller-ului în faţa trainer-ului este că acesta te învaţă să pedalezi mai fluid. Dacă ai un stil greşit de pedalare acest lucru va ieşi imediat în evidenţă pe un roller. Antrenorii cicliştilor de velodrom îşi antrenează rutierii pe biciclete de şosea pe roller pentru că acest lucru ajută la dezvoltarea unui stil fluid de pedalat şi îi învaţă să îşi coordoneze muşchii în timpul momentelor moarte. 

Alte opţiuni ar mai fi bicicletele de fitness. Acestea nu au o specificitate atât de pronunţată pentru un ciclist deoarece nu vei avea aceeaşi poziţie ca pe o bicicletă de şosea, dar merită luate în considerare dacă nu ai un trainer sau un roller.

sursa:roadcyclinguk.com 

1 COMMENT

  1. Vad ca nu se precizeaza nimic despre bicicletele de spinning, care sunt mult mai OK pentru un ciclist decat cele de fitness.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.