Firma Promax are un renume cam prost in ce priveste franele pe care le fabrica. Multe biciclete ieftine sunt echipate cu frane pe disc Promax. Unele tin bine, altele nu prea, in functie de cum au fost reglate. Am sa va prezint un tutorial foto cu reconditionarea unui etrier mecanic Promax. Multe alte etriere mecanice au aceeasi structura si mod de functionare.

Pentru demontarea etrierului e nevoie de un inbus de 5mm, unul de 4mm si o surubelnita mica.

Cu inbusul de 5 se desfileteaza capacul din spatele etrierului.

Se scoate capacul, apoi placutele de frana cu ajutorul unei surubelnite.

Cu inbusul de 4 se desfileteaza surubul ce tine bratul de actionare a etrierului.

Se scoate bratul, capacul de cauciuc si arcul de revenire.

Se scoate cu mana ansamblul de piese ce formeaza pistonul care impinge placuta.

Se desfileteaza surubelul ce tine impreuna cele trei piese. In interior sunt si trei bile asezate in 3 rampe. Cand bratul franei este actionat, roteste piesa cu rampe iar bilele urca pe capatul rampei impingand pistonul spre placuta.

Piesele pistonului se curata bine, iar rampele si bilele se ung cu vaselina. Se aseaza toate piesele si se strang cu surubelul apoi se introduce ansamblul in corpul etrierului.

Montarea bratului si a arcului este ceva mai delicata. Un capat al arcului se fixeaza in etrier, iar celalalt capat se fixeaza pe brat. Se tensioneaza putin arcul, se fixeaza bratul in pozitia corecta si se tine apasat cu degetele in timp ce se insurubeaza surubul.

Placutele se curata cu smirgel si se introduc in etrier apoi se infileteaza capacul din spate. Etrierul mecanic Promax are putine reglaje si nu tocmai bune. Doar placuta exterioara se misca sprea disc, cealalta este fixa. Capacul din spatele etrierului poate fi strans apropiind astfel placuta interioara spre disc. Si butonul rosu regleaza potitia etrierului centrandu-l fata de disc.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.