Într-o lume perfectă, o plimbare cu bicicleta nu ar fi ruinată niciodată de o pană. Odată cu apariţia veştilor despre noile  Energy Return Wheels, se pare că ne aflăm din ce în ce mai aproape ca aceast vis să devină realitate pentru ciclişti. Imaginaţi-vă ca penele vor dispărea pentru totdeauna.

Compania Britek Tire and Rubber a dezvoltat o serie de cauciucuri de tip airless ce au în componenţa lor nişte tije de tensionare. Aceste tije pot fi ajustate pentru a modifica fermitatea anvelopei adică echivalentul reglării presiunii din cauciucurile clasice.

Totul sună prea bine ca să fie adevărat, dar după cum vedeţi în poze, proiectul a fost finalizat şi se află în perioada de testări. La început, această iniţiativă a avut ca target piaţa auto, însă designul a fost adaptat cu succes pe parcurs pentru  mountain bike. Nu există nici un motiv pentru care aceste cauciucuri nu ar putea fi adaptate şi pentru bicicletele de şosea.

Beneficiile nu se opresc aici. Cei de la ERW spun că acest design permite potenţialului de energie elastică să fie stocat în roată astfel încât, atunci când cauciucul este comprimat energia stocată este returnată de roată şi convertită în viteză de înaintare. Un alt avantaj al acestor cauciucuri inovatoare este greutatea mai scăzută.

sursa: road.cc

 

3 COMMENTS

  1. Cauciucurile sunt doar in stadiul de prototip…nu avea rost sa le adauge protectii. De altfel, compania a si declarat ca in varianta finala, cauciucurile vor fi protejate impotriva noroiului si mizeriei, prin niste pereti laterali subtiri. Eu cred ca sunt binevenite si abia astept sa le vad si prin magazine.

    Cauciucurile fara aer incep sa prinda tot mai mult teren, in special in industria auto.

  2. Le consider performante numai atunci cand e vorba de pene. Adevarata performanta o vor avea tot cele pe aer. Nimic nu confera la anvelopele de bicla o elasticitate mai buna decat aerul. Au incercat si cu umplutura din materiale spongioase de inalta elasticitate, foarte usoare si tot n-a iesit ceva bun. Cel care foloseste anvelope fara aer cu siguranta va obosi mai repede decat cel care merge pe anvelope cu aer, asta fara doar si poate….

    Masinile pot invarti astfel de cauciucuri, nu biclele; la unele trage motorul iar la celelalte omul, e prea mare diferenta!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.