Tijele cu suspensie nu sunt prea populare dar sunt des intalnite pe bicicletele de oras. Exista multe tipuri – cu arc, cu elastomeri, cu aer sau cu ulei. Voi prezenta o tija Promax cu suspensie pe arc. Constructia este simpla si rar pot surveni defecte, dar cel putin o data pe an e bine sa fie servisata.

In partea inferioara a tijei este un surub ingropat care tine arcul pe pozitie si ii poate regla cursa. Daca surubul este strans, arcul se comprima iar cursa tijei scade. Pentru a scoate acest surub e nevoie de un inbus de 8mm.

Se scoate surubul, un dop de plastic si arcul.

In partea superioara, sub mansonul de cauciuc este o piulita ce se infileteaza peste corpul tijei. In cazul de fata piulita s-a dezfiletat usor cu mana.

Se atrage afara pistonul tijei.

In partea inferioara a pistonul este un surub ce se dezfileteaza cu un inbus de 5mm.

De pe piston se scot doua bucse de plastic, piulita exteriora si mansonul de cauciuc.

Toate piesele se curata bine, in special interiorul tijei si exteriorul bucselor. Se introduc pe piston mansonul, piulita si cele doua bucse. Se introduce prima bucsa cu partea mai lata in sus, apoi a doua, avand grija sa se alinieze nervurile de pe partile laterale.

Pe exteriorul bucselor si pe interiorul tijei se aplica un strat de vaselina, deaorece pe aceste suprafete se realizeaza culisarea si frecarea. Celelalte piese trebuie foarte putin unse cu vaselina. Se infileteaza surubul in partea inferioara a pistonului pentru a fixa cele doua bucse, apoi se introduce tot corpul in tija.

Prin partea inferioara a tijei se introduce arcul, apoi dopul de plastic cu varful in sus, apoi piulita de tensionare. Se infileteaza piulita cu inbusul de 8mm pana dispare jocul pistonului. Dupa montarea tijei pe bicicleta si testare, se mai fac ajustari ale acestei piulite pentru a regla cursa suspensiei corespunzator greutatii ciclistului.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.