Multi producatori au construit biciclete cu gearbox incorporat in cadru, dar Zerode G-1 i-a intrecut pe toti. Desi e o companie mica din Noua Zeelanda, cadrul fabricat de ei a uimit lumea intreaga, multi rideri profesionisti de downhill descriindu-l ca fiind cel mai bun construit vreodata!

Cutia de viteze folosita este un butuc Shimano Alfine 8 modificat. Butucul este fixat in cadru cu piulite si are in plus un pinion de 34 de dinti prins de flansa dreapta. Ca majoritatea cadrelor cu gearbox si acesta necesita doua lanturi. Un lant uneste angrenajul si pinonul original al butucului Alfine, iar celalalt uneste pinionul de pe flansa cu pinonul butucului din spate. Butucul este montat intre doua placute ce impiedica rotirea axului si ii permite sa se miste sus-jos pentru a tensiona lantul.

Beneficiile cutiilor de viteze sunt numeroase si evidente. Toate piesele angrenajului sunt inchise ermetic intr-o carcasa bine protejata, la adapost de apa si noroi. Se elimina aproape in intregime riscul unor avarii grave ale angrenajelor in caza de cazaturi. Uzura pieselor este mult redusa, iar schimbarea vietezelor se poate face si in sarcina si de pe loc.

Cadrul Zerode G-1 are o cursa maxima de 235mm (9.25”) gratie unui shock Fox DHX RC4. G-1 este disponibil in doua variante de lungime, cu top tube de 562mm si 602mm si va fi vopsit in trei culori: alb, negru si albastru. Butucul pedalier  are inaltimea de 355mm iar head tube-ul are un unghi de 64,5 grade si foloseste cuvete de 1.5”.

Testele au relevat o rigiditate uimitoare si o manevrabiliatte superioara fata de majoritatea cadrelor de pe piata. Suspensia este foarte sensibila si precisa datorita sistemului special de pivoti. Desi cadrul este ceva mai greu decat altele din aceeasi categorie, datorita suspensiei inovative se pot folosi roti mai usoare. Trecerea peste obstacole se face foarte lin si usor, lanturile nu se lasa cand suspensia lucreaza si nu apare nici un fenomen de flexare laterala in articulatiile cadrului. Deoarece cutia de viteze este situata in mijlocul cadrului, echilibrul si manevrabilitatea sunt mult imbunatatite.

Zerode G-1 se vinde impreuna cu shock Fox DHX RC4, cutie de viteze, maneta schimbator, intinzator de lant, pinion de spate, distantiere si ax. Totul costa 3500 de dolari si cantareste 4,7kg.

2 COMMENTS

  1. Referitor la uzura transmisiei aceasta este exclusa numai la piesele din interiorul cutiei de viteze, dar lanturile, pinioanele si angrenajul vor fi in continuare supuse uzurii accelerate atata timp cat nu sunt protejate si vor fi improscate din abundenta cu noroiul aruncat de roti.

  2. Trebuiesc priviti sialti factori de uzura. Torsiunea laterala a lantului in momentul pedalarii atunci cand este situat pe pinioane laterale planului foi. Adaugam si momentul de forfecare la schimbare atunci cand lantul tinde sa fie “muscat” de dintii pinioanelor. Stabilitatea prin intindere permanenta aduce iarasi un plus duratei de functionare.
    Deci nu trebuie sa ne gandim la cat de expus este lantul atata timp cat alti factori mult mai importanti sunt exclusi. Altfel riscam sa facem biciclete carenate precum motocicletele sau chiar mai mult.
    In alta ordine de idei, off-road inseamna expunere. O bicicleta impecabila dupa un sezon de ture inseamna ca ori a fost tinuta in vitrina ori posesorul nu o foloseste la nivelul ei. Pana si o cursiera capata cateva “dantelarii” dupa un sezon de soselit.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.