Shimano Dura-Ace 9000.0

Cel mai bun groupset pentru cursiere de la Shimano a ajuns la versiunea 9000. Dura-Ace paseste in 2013 cu o noutate absoluta si oarecum neasteptata, primul grup de 11 pinioane al firmei japoneze. Voi face o scurta prezentare pieselor ce compun acest groupset de aproape 3000 de dolari.

Angrenajul are aceleasi brate Hollowtech 2 si foile cu tehnologia Hollowglide. Bratele se fabrica in sapte dimensiuni, intre 165 si 180mm, cu o diferenta intre ele de 2,5mm. Foile sunt disponibile in sase combinatii: 50-34, 52-36, 52-38, 53-39, 54-42, 55-42. Rampele si pinii de pe foaia mare au fost rearanjati si au capatat forme mai subtile. Surubul ce strange angrenajul pe ax este construit din plastic compozit in loc de metal. Angrenajul cu bratele de 172,5mm si foile de 53-39 de dinti cantareste 632 de grame.

Shimano Dura-Ace 9000.1

Shimano Dura-Ace 9000.2

Grupul de 11 pinioane are cateva surprize placute. Primele 5 pinioane sunt din titan iar o parte din spider-ul de sustinere este din carbon. Astfel s-a obtinut o greutate de 192 de grame pentru grupul 11-28. Lantul pentru 11 viteze are o latime de doar 5,65mm cu 0,23mm mai subtire decat cel de 10 viteze. Pe cantar lantul atarna 249 de grame.

Shimano Dura-Ace 9000.3

Schimbatorul de pinioane are prinderea cablului putin modificata pentru obtinerea unei trageri mai line si mai eficiente. Si schimbatorul de foi are parghia mai mare si prinderea cablului reconstruita pentru o tragere mai usoara. O alta modificare facuta schimbatorului de foi, o reprezinta prezenta unui mic surub ce se infileteaza spre cadru pentru o fixare mai buna si o rigiditate sporita. Schimbatorul de pinioane cantareste 160 de grame, iar cel de foi 60.

Shimano Dura-Ace 9000.4

Shimano Dura-Ace 9000.5

Shimano Dura-Ace 9000.6

Manetele schimbatoare au fost foarte mult imbunatatite, Shimano afirmand ca ofera cu 50% mai putin efort la schimbarea vitezelor. Asta se datoreaza si noilor cabluri acoperite cu polimeri. Mansoanele sunt mai mici si mai comode, imbunatatind manevrabilitatea si siguranta. Manetele cantaresc impreuna 365 de grame.

Shimano Dura-Ace 9000.7

Franele au fost imbunatatite simtitor, beneficiaza de constructie dual-pivot si se misca pe rulmenti. Au o pargie suplimentare care se misca pe o rola pentru a stabiliza bratele franei si a le face sa se miste simetric. Un mic surub regleaza parghia pentru a departa egal sabotii fata de janta. Perechea de frane cantareste 195 de grame.

Shimano Dura-Ace 9000.8

Shimano Dura-Ace 9000.9

Pedalele cantaresc 319 grame cu tot cu placute si suruburi, iar ambele roti cu tot cu valva si QR au 1628 de grame. Despre roti voi vorbi intr-un articol viitor.

5 COMMENTS

  1. Ca si la celalalt articol o sa ma raportez la motociclete.
    O Yamaha wr 450 de competitie pe care o cumperi la 0 km de la reprezentanta din Romania costa 8000 de euro. Greutatea e de 118 kg fara fluide si fara pasager.
    Motocicleta e o bijuterie tehnica si se aseamana putin cu ce prezentati voi aici.

    Ce nu reusesc eu sa vad e cum un grup de pinioane, o foaie si restul de accesorii ajung la aproape 30% dintr-o motocicleta care e un organism mult mai complex.
    Probabil e o intrebare retorica.

  2. Asta este o întrebare din seria “Costurile de producție ale unui Iphone sunt cca 100 de dolari, de ce îl vând cei de la Apple cu 1.000?”.

  3. Am înțeles. Ești genul de om care crede că dacă costul de producție este 100 de euro atunci produsul trebuie vândut cu 100 de euro.
    Nu o să mă apuc eu să fac educație cu tine dar îți pot recomanda un post scris de altcineva, post care face referire exact la ce discutăm noi aici.
    http://www.zoso.ro/pret-iphone/

    Baftă în continuare.

  4. superb (trecand peste cost si peste discutiile voastre…); cand va trece anii peste el probabil ca o sa am si eu asa ceva pe scott-ul meu :(; interesant articolul !

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.