Winter

Gândul de a practica ciclismul în timpul iernii îi descurajează pe mulţi – un trainer poate părea o alternativă mai comodă decât ieşitul cu bicicleta pe o vreme rece cu lapoviţă sau ninsoare şi vânt.

Însă cu o echipare potrivită pentru iarnă şi respectând sfaturile de mai jos poţi să te bucuri şi iarna de o ieşire cu bicicleta în natură. Mulţi antrenori şi rutieri experimentaţi spun că înfruntând aceste elemente poţi căpăta o rezistenţă mentală mai mare.

Gheaţa

Drumurile cu polei sau gheaţă pot lua pe oricine prin surprindere, mai ales în zilele însorite care te invită practic să ieşi la o plimbare. 

Una din cauzele principale ale apariţiei poleiului este un ger care apare după o perioadă mai caldă, în care zăpada şi gheaţa au început să se topească. Aşadar, apa care nu apucă să se evapore rămâne pe şosea şi se transformă într-o pojghiţă subţire de gheaţă când temperaturile scad. 

Dacă pedalezi în astfel de condiţii, alege traseul cu atenţie şi încearcă să mergi numai pe şoselele care au fost curăţate. Fii atent la secţiunile de drum expuse vântului şi întotdeauna ţine privirea înainte pentru a nu fi luat prin surprindere de porţiunile îngheţate.

Downsett

Dacă eşti pe cale de a intra pe o porţiune cu gheaţă, nu acţiona brusc – nu mişca ghidonul prea repede şi nu frâna puternic. Bineînţeles, dacă nimereşti o astfel de porţiune într-un viraj pe o coborâre nu poţi spera decât la o aterizare lină.

Drumurile ude

Pedalatul pe drumuri ude poate fi distractiv, dar ai grijă să o faci în siguranţă. Antrenorul de ciclism Andy Cook subliniază faptul că frânarea pe o şosea udă va dura mai mult timp.

Rain

De asemenea, marcajele rutiere devin alunecoase, la fel ca şi gurile de canal, aşa că ai deosebită grijă la ele, mai ales în viraje. Evitarea lor este cea mai bună soluţie, dar dacă nu există această alternativă anticipează direcţia şi viteza – un viraj brusc peste un capac de canal sau pe un marcaj la o viteză ridicată poate duce cu uşurinţă la o căzătură.

Dan Bennett, antrenor britanic de ciclism, recomandă folosirea frânelor de pe spate şi faţă la aceeaşi intensitate 50%-50%.

Lupta cu vântul

Numit uneori „dealul invizibil”, un vânt puternic poate transforma un drum plat într-o obositoare urcare şi un deal modest într-o adevărată căţărare pe Alpe d’Huez .

Bennett spune: „Rezistenţa crescută a vântului face pedalatul mai greu, ceea ce va duce la creşterea ritmului cardiac, a puterii şi a forţei de împingere în pedale. Ca şi pedalatul pe ploaie, va creşte capacitatea de adaptare la condiţii dure.”

PelotonEchelons

După cum ştie toată lumea, cea mai bună metodă de a pedala în astfel de condiţii este să o faci într-un grup. „Pedalând în spatele unui rutier la 30km/h vei utiliza cu 18% mai puţină energie. Acest procent creşte la 27% dacă cel din faţa ta pedalează cu 40km/h şi la 39% dacă te afli într-un pluton”.

sursa: bikeradar.com

 

1 COMENTARIU

  1. hazlie aceasta parte :)) ”dacă
    nimereşti o astfel de porţiune într-un
    viraj pe o coborâre nu poţi spera decât
    la o aterizare lină.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.